Hlavní obsah

Blog: Fenomén pistáciové Fabie – hit českého internetu?

Foto: Škoda UK

Na mnoha tiskových fotkách se Fabia v pistáciové barvě neobjevila

Fabia už si řadu let drží prvenství v počtu registrací v České republice. Na tomto postu překonala mnoho let zpátky obstarožní Felicii, a i kdyby Škoda teď hned zrušila veškerou produkci Fabie a další vůz stejného ražení pojmenovala jinak, udrží se Fabia na první příčce mezi registracemi - tedy coby nejčastěji potkávané auto na našich silnicích - ještě minimálně deset let. My tu však nejsme kvůli statistikám. My se podíváme na jeden fenomén, který kolem Fabií vznikl.

Článek

Internet je divné místo, plné divných lidí, dělajících divné věci – často mimo jiné, takzvané „výzvy“. Při internetových výzvách si lidé dobrovolně obrací na hlavu kýble s ledovou vodou, za jízdy vystupují z auta, aby tancovali (to byl mimochodem velmi stupidní nápad) nebo se pokouší sníst vrchovatou lžíci se skořicí (ten byl možná ještě horší).

Výzva, týkající se pistáciové Fabie, je zatím daleko menších rozměrů, ale v rámci ČR už několik let nabírá na popularitě. Princip je naprosto jednoduchý – vyfotit kdekoliv a kdykoliv Fabii odvážné a vzácné pistáciové barvy, popřípadě se vyfotit rovnou s ní! Je to vlastně totéž, jako když se lidé fotí s legendární mazací tramvají pražského dopravního podniku, tedy s takzvanou „Mazačkou“.

Foto: Facebook - Pistáciové fábie

Pistáciové Fabie fotí lidé ve velkém - takových fotek jsou plné skupiny na sociálních sítích

Podobně jako kolem Mazačky, vytvořila se kolem pistáciových Fabií dost početná a neustále rostoucí skupina lidí. Na sociálních sítích Facebook a Instagram je pistáciovým Fabiím věnováno několik účtů, dohromady sdružujících vyšší tisíce příznivců a stovky a stovky fotografií ať už samotné Fabie, nebo lidí společně s ní. Jedná se pochopitelně zejména o mladší ročníky, ale vzhledem k virálnímu potenciálu si myslíme, že se nejnovější trend brzy rozšíří plošně. A vlastně proč ne. Je to docela nevinná sranda.

Jen tak ze zvědavosti jsme zjišťovali, kolik se vlastně Fabií v barvě pistáciové zmrzliny vyrobilo. Oficiálně se barva pochopitelně nejmenovala „pistáciová“, byť je to nejpřiléhavější označení, ale v ceníku se objevila jako Zelená Fantasy pod kódem 5Y5Y. Šlo o nejsvětlejší ze tří zelených odstínů a v první generaci bylo vyrobeno 7 808 kusů. Podobně bláznivě působila v nabídce ještě „citrónová“ Žlutá Lemon s kódem 8Q8Q, která však byla výrazně oblíbenější a zdobila 18 171 Fabií první generace.

Foto: Škoda Auto

Vzorkovník barev pro Fabii první generace v roce 2000

Pistáciová Fabie je tedy nejvzácnější ze všech Fabií první generace, i tak se jich ovšem vyrobilo poměrně hodně. Skutečně zajímavá jsou čísla teprve u dalších generací. Podle Škody se u dvojkové Fabie jednalo výhradně o fleetovou barvu a ve Fantasy Grün (s kódem 9663) se vyrobilo pouhopouhých 5 aut. Dvojková pistáciová Fabie je tedy skutečně jednorožec.

Foto: Konfigurátor Škoda Auto

Novou pistáciovou Fabii si můžete objednat i dnes

A co současná Fabie třetí generace? Škoda nabízí stále stejnou barvu, dokonce i se stejným názvem, jenže pouze v rámci zvláštního lakování, za které si připlatíte 17 600 korun. To není úplně málo a počty vyrobených kusů tomu odpovídají. I současných „pistáciovek“ vzniklo zatím jen pár.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.