Článek
Automobilka u nové verze trochu zakouzlila, aby se dostala na magické čtyři sekundy v akceleraci z nuly na sto. Motoru přilepšila 25 koňskými silami (nově má 460 koní a 570 N.m), čehož docílila hlavně tím, že má osvědčený pětilitrový osmiválec ještě lepší kompresní poměr a je trochu točivější. Jeho evropská verze byla kvůli emisím krouhnutá o pár koní, takže ještě uvidíme, jaké budou finální hodnoty na Starém kontinentě, ale při spárování americké verze s novou desetistupňovou převodovkou (ano, mluvíme o automatu) a zakázkovými Micheliny Pilot Sport 4S (k dispozici v rámci Performance paketu), je možné ty čtyři sekundy opravdu trhnout - ve speciální Drag Strip módu, který tak trochu evokuje snahy Dodge s jejich Demonem. Mustang GT je proti tomu malá ryba, ale nabídne už v sériovém provedení hodně zábavy.

Můžeme za to dát ruku do ohně, protože jsme se projeli už všemi myslitelnými variantami a všechny nám zanechaly široký úsměv na tváři. Není divu, že tohle auto dobylo evropské žebříčky prodejů - je to solidně postavené kupé s báječným motorem a fintami ze staré školy. Je radost ho poslouchat, zahlédnout i řídit. Navíc po dlouhých letech ukojilo hlad Evropanů po té pravé Americe. I kvůli skvělým prodejům teď Ford osmiválcovou variantu doma v USA zdražuje o pár desítek tisíc Kč. Nebojte, pořád to bude v konkurenci německých kupátek solidní kauf. Navíc se osmiválcová verze trochu distancuje od té přeplňované, která zůstává na 310 koních, ale nabídne desetiprocentní nárůst točivého momentu na úctyhodných 475 N.m. S novým automatem a výše zmíněným paketem zvládne stovku pod pět sekund. A to už je kvapík, který stojí za pozornost.