Hlavní obsah

Deset běžných aut, která jsou vzácnější než Ferrari F40!

Foto: Archiv Garáž.cz

Možná to sami znáte - některá auta byla třeba před 20 lety naprosto všude, dnes je ale potkáte jen zřídkakdy. Pak jsou tady však auta, kterých se vyrobilo mnoho, ale dochovalo méně, než Ferrari F40! Pojďme se podívat ne deset nejlepších z britského trhu.

Článek

Morris Marina - zbývá 294 kusů

O tomhle autě kolovalo v Británíí ještě více vtipů než o Škodě 120 či Austinu Allegro. Ostatně i Top Gear těchto Morrisů mnoho zničil a pravidelně se jim vysmíval. Bývalo to běžné britské auto, ale dnes je již velmi vzácné, a to i kvůli nevalné kvalitě zpracování. V součanosti je jich tedy v ostrovním království registrovaných pouze 294 kusů.

Foto: Archiv Garáž.cz

Austin Montego - zbývá 203 kusů

Tohle auto se v roce 1984, kdy přišlo, tvářilo neskutečně pokrokově, ostatně přineslo mezi běžný britský lid mluvící palubní desku! Po roce 2000 se z něj však stalo nejvíce šrotované auto v Británii. Z původního půl milionu prodaných vozů tedy nakonec zbylo jen něco málo přes 200. A to se přitom pod značkou MG vyráběla i sportovní vairanta s turbem a 150 koňmi!

Foto: Archiv Garáž.cz

Datsun Cherry - zbývá 95 kusů

Datsunů Cherry se po celém světě prodalo více než milion kusů. Jednalo se o spolehlivé a praktické auto, které zůstalo ve výrobě dlouhých 16 let. Nikdy to ale nebyla ikona, lidé na Cherry brzy zapomněli a dnes je tenhle Japonec raritní kdekoliv v Evropě. V Británii již nenajdete ani stovku registrovaných kusů. Myslíme si však, že to opravdu nikomu nevadí.

Foto: Archiv Garáž.cz

Alfa Romeo Alfasud - zbývá 84 kusů

Tohle svěže a poměrně moderně vypadající auto již má 44 let, což se dá těžko uvěřit. Poprvé přišlo v roce 1972 a dodnes vypadá zajímavě. Mělo však jeden zásadní problém - laciná ruská ocel mnoho nevydržela a Alfasud korodoval jako pominutý. Přesto bylo auto populární, zejména když nejen dobře vypadalo, ale i výtečně jezdilo. Dnes je to opět velká rarita po celé Evropě.

Foto: Archiv Garáž.cz

Vauxhall Belmont - zbývá 80 kusů

Název zní sice velmi exoticky, ale v podstatě se jedná o Opel Kadett sedan. V Británii mělo tohle auto úplně jiný název, u nás jej mnozí znají z licenční výroby jakožto Daewoo Racer. Těch bylo na našich silnicích rovněž mraky, ale nyní již nejsou. Podobný osud postihnul Belmont také v Británii, kde zbylo posledních 80 kusů těchto sedanů.

Foto: Archiv Garáž.cz

Lada Riva - zbývá 51 kusů

Ačkoliv bylo různých generací Lad vycházejících z Fiatu 124 prodáno po celém světě přes 20 milionů kusů, v Británii jich zbylo posledních 52? přičemž tam se automobil prodával pod jménem Riva. My však máme v tomto ohledu náskok, u nás je žigulíků pořád poměrně dost. Zatímco jako nová stála Riva 3500 liber, dnes je to u pěkného kusu dvojnásobek.

Foto: Archiv Garáž.cz

Škoda 130-136 Rapid - zbývá 34 kusů

Tohle auto moc dobře známe a v Británii se jednalo v podstatě o nejlevnější sporťák na trhu, což z něj dělalo překvapivě populární volbu. A ačkoliv se to může zdát jako utopie, mnozí britští novináři nazývali Rapid brilantním vozem a volbou pro začátečníky, kteří se chtějí naučit řídit Porsche 911. Nyní těchto aut zbývá v Británii již pouze 34 kusů, což z něj dělá velkou raritu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Renault 18 - zbývá 32 kusů

Středně velkého sedanu Renault 18 se celosvětově prodalo na 2 miliony kusů a v Británii šlo o poměrně populární stroj. Na trh tohle auto přišlo již v roce 1977, do dnešních dní se však na ostrově zachovalo pouze 32 vozů. Slušný kus se vška stále dá koupit za rozumné peníze okolo 3000 liber, přičemž existovala také dvoulitrové turbo verze.

Foto: Archiv Garáž.cz

Fiat Mirafiori - zbývá 20 kusů

Elegantní sedan Fiat Mirafiori je nástupce Lady alias Fiatu 124 a jeho deriváty jsou extrémně populární třeba v Turecku jakožto Tofas Dogan. Jenže původní Mirafiori je vzácné jako šafrán a v Británii to platí dvojnásob, protože je na tamním trhu přihlášeno již posledníc 20 vozů To z tohoto původně masového auta dělá nyní velkou raritu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Chrysler Alpine - zbývá 7 kusů

Na tohle auto se zapomnělo tak nějak celosvětově. Přitom v roce 1976 vyhrálo v anketě Evropské auto roku! Jeden z prvních velkých rodinných hatchbacků však neskutečně reznul a ve výsledku za mnoho nestál. Později vůz získal znáčky Talbotu, pod kterými je populárnější i u nás. Původních Chryslerů Alpine již tedy v Británii zbylo pouze 7 kusů, což je výrazně méně, než Ferrari F40!

Foto: Archiv Garáž.cz

Zdroj: www.adrianflux.co.uk

Reklama

Načítám