Hlavní obsah

Ženeva 2019: Další SUV. Mazda v Ženevě překvapila novou CX-30

Foto: Mazda

Mazda CX-30

Japonská Mazda na slavný autosalon do Ženevy přivezla zbrusu nový crossover. Jmenuje se CX-30 a velikostně zapadá mezi model CX-3 a větší CX-5. Nový model je postaven na platformě, kterou jako první dostala nová Mazda3.

Článek

Mazda nyní na evropském trhu nabízí dva SUV modely: CX-3 a CX-5. A mezi ně se pro mnohé překvapivě nacpe ještě třetí, který je svými rozměry přesně mezi dvěma výše uvedenými. Nová CX-30 je postavená na stejné platformě Skyactiv-Vehicle Architecture jako nejnovější Mazda 3 a její rozměry jsou následující:  4 395 x 1 795 mm x 1 540 mm. Zavazadelník nabídne základních 430 litrů.

Pro srovnání: nová Mazda3 je o podstatných 65 mm delší (4 460 mm), zcela stejně široká (1 795 mm), avšak nižší (1 450 mm). Aby to bylo kompletní, tak dodejme, že CX-3 je dlouhá 4 275 mm a  její větší sourozenec v podobě CX-5 měří na délku 4 545 mm.

Na první pohled vypadá CX-30 jako CX-3, rozdíly ale najdete. Prohlédněte si zejména přední část s jinými nárazníky, odlišné je i ztvárnění zadních světlometů. A ještě jeden rozdíl tu je: ženevská novinka má mnohem výraznější plastové lemy blatníků i spodních částí dveří.

Interiér je stejný jako v ostatních současných modelech hirošimského výrobce. Znamená to přehledné a jednoduché prostředí, skvělý tříramenný volant a 8,8 palcový displej „přilepený“ na přístrojovou desku.

Nabídka motorizací bude zahrnovat naftovou osmnáctistovku a benzínový dvoulitr. Výkony Mazda nezveřejnila, ale v „trojce“ nabízí diesel 116 koní a 270 Nm, zatímco benzínový dvoulitr má parametry 122 k a 213 Nm. V nabídce bude mild-hybridní provedení s malým elektromotorem na přední nápravě a chybět nebude ani revoluční motor SkyactivX, který zjednodušeně řečeno kombinuje výhody vznětového i zážehového motoru. Podrobnosti ale zatím chybí.

Víme, že motorizace půjdou kombinovat s šestistupňovou přímo řazenou i automatickou převodovkou (rovněž šestistupňovou). A chybět nebude vektorování točivého momentu a pohon všech kol i-Activ AWD, byť ne pro všechny verze. Prodejní cena zatím nebyla zveřejněna, náš odhad je ale cca 460 tisíc korun za základní verzi.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama