Hlavní obsah

Garáže slavných: Co měl a má za auta Chris Harris?

Foto: Archiv Garáž.cz
23. 10. 2016

Nový moderátor Top Gearu, ale zejména špičkový motoristický novinář, fantastický řidič, závodník a automobilový nadšenec do morku kostí, to je všem dobře známý Brit Christopher Harris. Zajímá vás, jaké má či měl ve svém životě automobily? My jsme se pokusili to alespoň částečně zmapovat!

Článek

Tenhle článek měl několik úskalí, ale i tak jsme se do něj rozhodli pustit. V prvé řadě - Chrise Harrise sledujeme již velmi dlouho a tak víme, že je možná snadnější vyjmenovat auta která neměl, než ta, která měl. Navíc ani on sám dost možná netuší, jaké všechny stroje jsou nyní napsané na jeho jméno. V jeho garáži se ke všemu prolínají vozy na operativní leasing, dlouhodobé testovací kusy automobilek a jeho vlastní projekty. Jak sám říká, on automobily nesbírá, ony se mu nashromažďují. O to je však celá záležitost zajímavější. Opičák Harris, jak zní jeho přezdívka, začínal svou řidičskou kariéru jako správný britský teenager za volantem Mini. Největší potěšení mu prý dělal onen magický pocit, když dokázal poslat ručičku tachometru za oficiálně cejchované pole, tedy někam ke 160 km/h, což šlo údajně jen z dlouhého kopce.

Foto: Archiv Garáž.cz

Hned další vozy probudily v Harrisovi lásku k francouzským hatchbackům, jezdil totiž s Peugeotem 205 XS a následně i 306 XS. První jmenovaný vůz si oblíbil natolik, že si jej o mnoho let později pořídil znovu a údajně jej má dodnes. K větší 306 se váže zajímavá historka, protože právě to byl vůz, ve kterém přijel žadonit o práci do redakce britského Autocaru, kde nastartoval svou veleúspěšnou kariéru. Steve Sutcliffe o daném okamžiku řekl, že vlastně ani nevěděl, proč se mu Harris zalíbil, ale nakonec jej do svého týmu vzal, a to i přes skutečnost, že Chris nutně propadl touze svézt Steva kolem bloku. Láska k malým francouzům se pak u Harrise projevila i tím, že si koupil ještě Citroën AX GT, 205 Rallye či jednu z prvních kachen 2CV. Když se podíváte na úvodní fotku článku, uvidíte dvě legendy osmdesátých let, které parkují v Harrisově garáži - BMW M5 E28 a Porsche 928. To jsou zároveň stroje značek, které se s Chrisem pojí nejčastěji. Těžko spočítat, kolik vlastně měl Porschí, nicméně alespoň namátkový výběr říká, že vlastnil nyní extrémně drahou a vzácnou 911 993 GT2, 997 GT3 RS 4.0, stavěl si vlastní "dokonalou 911" na základě původní 901.

Existují rovněž vozy, se kterými Chris dlouhodobě žil, ačkoliv není vždy jasné, zda byly na operativní leasing či pouze zapůjčené na delší dobu od automobilek. Známe tedy příběh o tom, jak Harris uvažoval nad zabudováním dětské sedačky na kryt motoru šíleného Clia V6, načež auto raději poslal do světa a místo něj začal využívat Mercedes C55 AMG kombi. Pak měl rovněž Audi RS4 Avant, RS6 Avant, BMW M3 E92 či naftovou hvězdu E350CDi a 250CDi v několika exemplářích. Jen několik dní zpět pak proběhla poslední úprava v Harrisově flotile, místo nejnovějšího BMW M3 si převzal Porsche 911 Turbo. Z minulosti rovněž víme, že pro výuku driftování používal slavný novinář BMW M3 E36, stavěl hned dvě rally auta, a to 325i E30 a M3 E30, a chvíli vlastnil také BMW M5 E34 Touring či M3 E30 Sport Evo.

Poprvé se Chris Harris o celé své tehdejší garáži rozpovídal v roce 2012, podruhé o dva roky později, takže víme, že krom některých již zmíněných strojů mu v jeho sídle stály vozy jako Land Rover Series One z roku 1957, Range Rover z 94., Mercedes E320 kabriolet z roku 1997, či 2003 VW Passat TDI. Z Harrisových článků dále víme, že vlastnil Alfu Romeo 145, z jejíž motoru má nyní vrobený konferenční stolek, Audi S4, BMW 523i E39 či původní Range Rover. S osobou Chrise Harrise se nese i řada kontroverzí, ostatně snad dodnes mu Lamborghini nepůjčuje svá auta, protože o nich napsal, že jsou stvořená pro lidi, kteří neumějí řídit. Chvíli měl dokonce zákaz rovně u Ferrari kvůli článku pojednávajícím o zákulisí srovnávacích testů, kde Ferrari za každou cenu muselo vyhrát. Přesto sám několik Ferrari vlastnil, ať už to bylo FF, 599 GTB či 512 TR.

Aut měl Harris požehnaně, ostatně právě kvůli nim se údajně v minulosti potýkal s finančními problémy, ale to již očividně neplatí. Začal rovněž jezdit na motorce, momentálně sedlá Ducati Panigale.

Harrisova kariéra je spletitá, vždy ale dokazoval, že je nejen skvělý řidič a pisálek, ale i správný novinář se smyslem pro humor. Nejnovější informace hovoří, že nyní bude kromě televizního Top Gearu vytvářet rovněž svá videa pro internetovou verzi slavného pořadu. Což znamená, že se dočkáme většího množství materiálu s Harrisem. Hurá! A pokud vám připadá, že jsme na některé zajímavé Harrisovo auto zapomněli, napište nám do komentáře.

Foto: Archiv Garáž.cz
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama