Hlavní obsah

Čím jezdí zaměstnanci Koenigseggu?

Foto: Archiv Garáž.cz

Předchozí díly téhle rubriky byly v trochu jiném stylu. Tahle krátká odbočka vám předvede, čím jezdí fachmani u Koenigseggu, včetně majitele slavné švédské firmy.

Článek

Nemusíte se bát, Garáže slavných se příští týden vrátí ve velkém stylu, ale tentokrát využíváme odbočky, kterou nám naservíroval sám Koenigsegg, když před týdnem uspořádal den otevřených dveří, během něhož mohli zaměstnanci automobilky vzít do útrob hangárů v Angelholmu i své rodiny a přátele. A všichni samozřejmě dorazili ve svých autech, takže z toho byla docela solidní výstavka, kterou se teď Koenigsegg pochlubil na svých stránkách. Z mnoha vozů jsme se rozhodli pár vybrat a okomentovat. Auto dělá člověka stejně jako ony šaty ze slavného přísloví. Co tedy vypovídají o lidech, kteří staví švédské hypersporty?

Tesla Model S

Není dneska Model S už trochu tuctovka? Možná, ale tady ho zmiňujeme především proto, že s ním do práce jezdí samotný Christian von Koenigsegg. Ten Muskovi v začátcích automobilové kariéry hodně fandil - vizionáři se holt musí vzájemně podporovat. V Tesle už ale jezdí několik let a měl i Roadster, který uvidíte na jiných obrázcích, takže je evidentně s elektrickým ořem z USA spokojený.

Dodge Charger R/T

A když už jsme u těch amerických ořů - posedlost Švédů americkými klasikami je pověstná. Snad nikde jinde na silnicích nepotkáte tolik nádherně zrestaurovaných nebo alespoň zachovalých Amerik. Vozový park zaměstnanců Koenigseggu není výjimkou, takže tu máte klasického Chargera, který jako by zrovna vyjel z natáčení Bullittova případu. Kdo by tuhle historii na kolech nechtěl? Vždyť je to nádhera i takhle zaparkované, a co teprve, když se to rozštěká osmiválcovým barytonem.

Chevrolet Camaro SS

Další do party, tentokrát jedna z nejhezčích generací Chevroletu Camaro, rovnou ve špičkové osmiválcové verzi SS. Tady snad nemůžete namítnout vůbec nic - mít takovéhle auto jako druhé, třetí do garáže, na občasné vyjížďky, to je jenom otázka peněz, nikoliv vkusu. Na trávníku před Koenigseggem bylo k vidění i pár Mustangů, i když novějšího data. Tak či onak bylo zjevné, že ve Švédsku je obliba amerických klasik pořád značná. 

Renault Laguna Coupe

Tohle je panečku rarita. Odvážně nadesignované francouzské kupé bylo ve své době příliš drahé a luxusní. Renaultu tahle sázka na prémiovost moc nevyšla, což znamená, že potkat Lagunu v kupátku je vyloženě svátek. Kdopak z týmu asi tohohle jednorožce hostí doma v garáži. Tipovali bychom některého z designérů. K dispozici bylo auto s na svou dobu přelomovým natáčením všech kol a tříapůllitrovým šestiválcem o výkonu 238 koní. 

Nissan 200SX

Závodní skořepiny, šestibodové pásy, nepříliš výrazný lak... už tušíte odkud vítr vane? Tenhle Japonec je stavěný na zábavu, nikoliv na okrasu. SXka jsou králi driftu, ale i když s nimi nevymetáte každou zatáčku bokem, dovedou hodně potěšit. Jejich tuningový potenciál je navíc skoro nekonečný, takže se pod kapotou může skrývat opravdové monstrum. Ideální project car pro některého z inženýrů nebo mechaniků. 

Dodge RAM

Obří RAM postavený vedle subtilního Roadsteru od Tesly jako by mlčky obhajoval svou existenci. Jsem tu, protože jsem velký a praktický. Howgh! Pick-upů ve Švédsku uvidíte taky dost, je to další důkaz fascinace americkými vozy, v tomhle případě ovšem doprovázen nutností odvézt spoustu materiálu po mnohdy drsných cestách. Tady už se obří světlá výška a offroadové gumy zatraceně hodí, takže to skutečně není jen na parádu nebo jako náplast na pochroumané ego. Kdo někdy viděl švédské silnice v zimě, ten moc dobře ví, o čem mluvíme. V nočním souboji s losem toulajícím se po silnici navíc v takovém tanku máte statisticky vyšší šanci na přežití. 

Opel Kadett

A nakonec třešinka na dortu - upravený Kadett s moderním motorem a převodovkou z BMW. Takovéhle Frankensteiny bychom si také nechali líbit, ale buď na to nemáme čas, peníze nebo ruce. U Koenigseggu si mohou tyhle srandy stavět po pracovní době a poctivě si je piplat. Takovéhle koníčky samozřejmě schvalujeme. Nádherný Opel je tak dalším střípkem do pestré mozaiky firemního parkoviště a důkazem toho, že v Koenigseggu dělají lidé s rukama i srdcem na správném místě.   

Reklama

Načítám