Hlavní obsah

Bývalé vojenské Géčko může být zatraceně sexy drsňák

Foto: Expedition Motor Company

Firma Expedition Motor Company si hraje s vozy Mercedes-Benz třídy G stejně jako třeba East Coast Defender se slavnými Land Rovery. A výsledky? Jsou úplně stejně senzační, takže zase začnete přemýšlet, zda nepotřebujete čtyřkolku.

Článek

Automobilka Mercedes-Benz vyrobila řadu silničních aut, která se stala legendární. Ale i mimo silnice se můžete vydat se dvěma slavnými jmény od trojcípé hvězdy. Jsou jimi třída G a malý terénní Unimog. O něco praktičtější je pro domácí použití spíše menší terénní model třídy G, který byl původně vyvinutý pro německou armádu a ve výzbroji Bundeswehru je dodnes.

Když je ale takové vojenské Géčko vyřazené ze služby, byla by škoda poslat ho do šrotu. Ono se poslední dobou zase tak moc neválčí, a tak ta auta nejsou zrovna na odpis. Všimli si toho u firmy Expedition Motor Company, a proto se některým kouskům budou věnovat. Géčko totiž slaví 40 let výroby a tohle je dobrý nápad, jak to oslavit. Na ukázku možností si připravili jeden kousek 250 GD, který pamatuje začátky výroby univerzálního off-roadu. Říkají mu Silver Wolf, protože Wolf byla přezdívka původních Géček, kterou tahle řada dostala právě od vojáků. Je to verze s jedním párem dveří, plátěnou střechou a sklopným čelním oknem.

Foto: Expedition Motor Company

I po úpravách je to pořád správný drsňák

Renovace a přestavba Geländewagenu, aby byl opět v kondici, trvala přes tisíc hodin. To znamená, že úprava každého auta zabere 12 až 16 týdnů, délka se liší podle toho, jak moc si zákazník vymýšlí. Firma má prý skladem vůbec nejvíce Géček na světě v různých verzích, takže každý přestavěný kus může být originál.

Kompletní generálka

Géčko je nejprve kompletně odstrojeno, rám je opraven a ošetřen proti korozi a následně nalakován do matné černé barvy. Palivová a brzdová soustava je vyměněna za novou a nápravy projdou kompletní repasí. Firma také na auto instaluje nové tlumiče a pružiny. Důkladnou péči dostane i pětiválcový naftový motor OM602 o objemu 2,5 litru, v němž je řada vyměněných dílů a firma za něj ručí jako za nový. Péči technici věnují i pětistupňové převodovce a spojce.

Foto: Expedition Motor Company

Ani na interiér se nezapomnělo

Mezitím se pečuje i o karoserii, která se dočká opravy, antikorozního ošetření a nového laku. Zkrátka nepřijde ani interiér – dostane nové čalounění, v tomto případě hnědé z vinylu a s kontrastním oranžovým prošíváním. Dřevěný dekor je pak z pravého dubu. Změnou projde i celá elektroinstalace, protože armáda používala systém na 24 voltů, a tak jej firma předělá na běžných 12, přičemž auto dostane i nová LED světla.

Když to tak všechno čtete, jistě vás napadne, že to musí stát majlant. Máte vlastně pravdu, nejméně vám prý u Expedition Motor Company naúčtují 90 tisíc dolarů, což je v přepočtu přes 2,1 milionu korun. Ale to je vážně jen startovní cena, protože když budete chtít nějaké další úpravy a doplňky, jistě půjde cenovka ještě nahoru. Ale to asi zájemcům vadit nebude, Géčko přece nikdy nebylo levné.

Reklama

Načítám