Hlavní obsah

Brabham BT62 - slavné jméno se vrací do hry s hypersportem

Foto: Brabham

Jméno, jež je od nepaměti spojováno se závoděním a Formulí 1. Tým Jacka Brabhama figuroval v nejvyšší soutěži automobilového sportu mezi lety 1962 a 1992 a přestože jeho zakladatel zemřel již v roce 2014, odkaz žije i nadále. Kromě toho, že se chce Brabham vrátit do světa závodění v rámci Le Mans, na cestě je také vůbec první „produkční“ auto.

Článek

Po krátké kampani plné teaserů a upoutávek, seznamte se s BT62. Hypersport s povolením výhradně na okruhy se zapojuje do bojů, ve kterých vládne McLaren Senna GTR nebo Aston Martin Vulcan. I tady dostáváme tu nejschopnější techniku, prostou jakékoliv regulace ze strany předpisů či legislativy.

Jak říká šéf vývoje Paul Birch, celý vůz je stvořen na čistém listu papíru a přivádí jméno Brabham do zcela nové éry, přestože zachovává odkazy na věhlasnou minulost. Jeho slovy: „Výsledný BT62 je vůz, který vyžaduje totální zapojení a odhodlání ze strany jezdce, ale odvděčí se okamžitým uspokojením.“

Na první pohled si nese BT62 podobné prvky, jako jeho konkurence. Je tu aerodynamická kastle doslova obsypaná nádechy, výdechy a spojlery, zakončená obřím zadním křídlem, přesahujícím šíři vozu. V základu toho všeho se nicméně ukrývá minimalistický a lehounký karbonový monokok, což znamená výslednou hmotnost pouhých 972 kilogramů. Při plné palbě ovšem aerodynamika vyvine přítlak až 1200 kilogramů, takže je Brabham teoreticky (i prakticky) schopen jezdit po stěnách či po stropě.

Interiér je závodně prostý. Vnitřní prostor pro dva odvážlivce je z většiny tvořen karbonem, Alcantarou a bezpečnostním závodním rámem. Řidičovo pracoviště se sestává z jednoduchého ovládacího panelu, barevného displeje budíků a závodního volantu á la F1, dokresleného přepínači a tlačítky.

Také všude okolo se nachází výhradně to nejlepší. Pod koly se ukrývá sada šestipístkových brzdičů, okusujících karbon-keramické kotouče, a na ráfcích jsou obuty lepivé závodní slicky Michelin. O podvozku moc informací najevo nevyšlo, ale předpokládáme kompletně nastavitelné zavěšení z komponent věhlasných značek.

To nejlepší jsem si nechal až úplně na konec a ano, jedná se o pohonné ústrojí. V době přeplňování na všechny možné způsoby, zvolil Brabham pro BT62 klasiku a sice atmosférické plnění. V prostřední části auta za posádkou se tak nachází solidně velký osmiválec o objemu 5,4 litru, podávající zadním kolům výkon 700 koní a točivý moment 667 Nm. Parametry dynamiky zatím nebyly oznámeny, ovšem o rychlost se postará vedle motoru také šestistupňová sekvenční převodovka, disponující launch-control systémem pro extrémně rychlé rozjezdy. Připočtěte si nízkou hmotnost, umožňující 720 koní na tunu, a jedno je jisté – máme před sebou hodně svižnou okruhovou záležitost.

Vzato kolem a kolem, BT62 je špičkové auto s elitní technikou, věnované elitním jezdcům. A jako takové si pochopitelně nese i elitní cenovku. V plánu je výroba jen 70 kusů, z nichž 35 oslavuje 35 vítězství Brabhamu ve Velkých cenách F1. Každý potom vyjde šťastného majitele na 1 milion britských liber, což je v přepočtu asi 29 milionů korun. Strašná pálka, ale ve třídě vrcholných hypersportů nijak výjimečná.

Reklama

Načítám