Článek
Psal se rok 1995 a BMW fanouškům představilo koncept Z18. Vlastně by se tenhle koncept perfektně hodil do dnešního portfolia, kdy se mnichovská značka snaží najít neexistující automobilové kategorie a zaplnit je. A zkoušeli to i tehdy, když postavili SUV Roadster.

Tenhle koncept spatřil světlo světa v roce 1995 a dostal název Z18. Vlastně se u něj dají vypozorovat tvary plastové karoserie, které posléze zdědil konvenční roadster Z3 představený v témže roce. Koncept Z18 měl ale pod kapotou vidlicový osmiválec o výkonu 355 koní s pětistupňovým manuálem a pohon všech kol. Vzhledově dokázal zaujmout čtyřmi kulatými světlomety a výraznými koncovkami výfuku.

Interiér byl dost spartánský, na to u mnichovské automobilky nejsme zvyklí. Při volnočasových aktivitách byste však pár anatomických voděodolných sedadel jistě ocenili. Ovšem díky modulárnímu konceptu interiéru bylo možné přestavět Z18 na čtyřmístný automobil, nebo na pick-up.

Vlastně trochu litujeme, že Z18 nešla do výroby. Oproti současnému trendu BMW, kde se snaží zaplnit neexistující mezery a pak nabízí kanibalizující se modely 3, 3GT a 4 Gran Coupé, je totiž Z18 mnohem sympatičtější. Koncept sportovního lehkého roadsteru s velkým silným motorem a pohonem všech kol je správně ulítlý. Bohužel u BMW jeho výrobu nikdy neplánovali, takže existuje jen tenhle jediný kus.
