Hlavní obsah

BMW omladilo svůj crossover X1, přijde i plug-in hybrid

Foto: BMW

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Málokdo to ví, ale model X1 je nejprodávanějším SUV mnichovské automobilky. Druhá generace, která byla představena před čtyřmi lety, právě prošla omlazením. Změny jsou to ponejvíce decentní a příští rok dorazí hybridní provedení. A ano, ledvinky jsou větší než dosud.

Článek

Změn na omlazené verzi není mnoho, viditelné ale jsou. Začít můžeme novou maskou chladiče včetně jinak tvarovaných lamel. Maska je v duchu ostatních nových modelů BMW větší, tak „šíleně“  jako na X7 ale nepůsobí. Standardem jsou Full-LED světlomety, a to na přání v adaptivní verzi. Diody využívá také přední mlhové světlo.

Foto: BMW

BMW omladilo své X1 jen velmi decentně

Fanoušek BMW si všimne také nového předního spojleru s přepracovanými otvory pro přívod vzduchu. Drobných retuší se dočkal rovněž přední nárazník. BMW přidalo nový design litých kol, jejich velikost začíná na 17palcích a končí s disky o dva palce většími.

Zajímavostí je, že vzadu se zvětšil průměr koncovek výfuku z někdejších 70 na stávajících 90 mm. Čtyřválcové verze mají koncovky zdvojené, čímž je odlišíte od tříválcových motorů.

Uvnitř se změnil infoteinment, který nyní zahrnuje 10,25 dotykový barevný displej s novou generací systému iDrive. Interiér celkově, i díky lepším použitým materiálům, působí hodnotným dojmem, podobně jako v dražších X modelech. Novinkou je ambientní osvětlení se šesti různými barevnými odstíny.

Zadní sedačky jsou posuvné o 13 centimetrů. Zavazadelník nabízí v základním uspořádání 505 litrů, po sklopení zadních sedaček (mimochodem v dokonalém poměru 40 : 20 : 40) se množství přepravní kapacity zvedne na 1 550 litrů.

Všechny motorizace nově splňují emisní normu Euro6d, respektive Euro6d-TEMP a tvoří je výhradně tří a čtyřválcové motory. Příští rok dorazí plug-in hybridní provedení xDrive25e s technikou převzatou z modelu i8. Znamená to tedy spalovací tříválec o výkonu 92 kW (125 k) a 220 Nm (pohání přední kola). Zadní pak roztáčí elektromotor o výkonu 70 kW (95 k) a točivým momentem 165 Nm.

Základem je tříválcová patnáctistovka o výkonu 85 kW / 116 k a 270 Nm točivého momentu. Tato verze se nabízí výhradně s pohonem předních kol. Výkonnější čtyřválcový dvoulitr nabídne zajímavějších 170 kW (231 k) a 450 Nm (v rozmezí 1500 až 3000 1/min) a vždy nabídne pohon xDrive.

Benzinový motor je v nabídce pro omlazenou X1 zatím jediný. Jde o verzi xDrive25i a ta nabízí 170 kW (231 k). Spřažená je s s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic, poháněna jsou standardně všechna čtyři kola.

Načítám