Hlavní obsah

BMW i8 jako Safety Car nemá střechu ani čelní okno

Foto: BMW

BMW i8 Speedster Safety Car

14. 5. 2019

Pokud byste hledali opravdu hodně výrazný hybrid, který poutá až neskutečné množství pozornosti, pak je to BMW i8 Roadster. Automobilka mu ale pro účely náročné práce v roli Safety Car na extravagantnosti ještě přidala a výsledek? Je dokonalý, přičemž auto nemá střechu a nemá ani čelní okno. O pořádek se bude starat v rámci šampionátu Formula E.

Článek

Během uplynulého víkendu se v Monaku jela Velká cena elektrických formulí, v rámci které BMW představilo velmi speciální Safety Car. Jakkoliv byste si ale mysleli, že jsou jeho úpravy hlavně v zájmu designu, pletli byste se. Každý zásah do standardních proporcí a designu auta byl činěn s důrazem na funkčnost! Úpravy vycházejí z i8 Coupe Safety Car. Největší změnou je absence čelního okna, ale také střechy – výsledek se tak dá označit jako Speedster.

A důvody, proč právě tyto dva celkem standardní komponenty v novém Safety Car chybí? Kromě úspory hmotnosti je to také fakt, že posádka vozu by se s helmami do auta jinak nejspíš ani nevešla. A mimochodem, toto upravené BMW i8 je jediné na světě, které může plnit svou roli Safety Car jak bez střechy, tak právě i bez předního okna.

Hodně nás baví také obrovské zadní přítlačné křídlo. Nejen, že skvěle vypadá, ale autu pomůže udržet ideální stopu i při opravdu vysokých rychlostech. Kromě toho právě k zadnímu křídlu dostalo i8 také velký maják a další naváděcí světla. Umístění bylo zvoleno z důvodu lepší viditelnosti pro piloty závodních speciálů, ale také proto, že je prostě ani jinam už dát nešlo. Kromě toho ale i8 dostalo o 15 mm nižší podvozek, speciální ochranný rám homologovaný FIA nebo přední nárazník upravený tak, aby co nejvíce pomáhal aerodynamice vozu. Novému vozu ale nechybí ani vysílačky, GPS antény nebo zadní kamery.

Podle dostupných informací je tak pohonné ústrojí prakticky jediným, co BMW neupravilo. Pod notně upravenou karoserií tak najdeme plug-in hybridní jednotku, která se skládá jednak z benzinového přeplňovaného tříválce o objemu 1,5 litru, jehož výkon je 231 koní a točivý moment 320 Nm, a dále dvou elektromotorů. Jeden je umístěn vpředu a pohání přední kola, druhý je mezi spalovacím motorem a převodovkou a soustředí se na kola zadní. Jejich výkon je 143 koní a točivý moment 250 Nm. Celkový výkon celé hybridní soustavy tak je 374 koní. Hmotnost sériového auta je 1 595 kilogramů, ovšem jeho speciální verze určená pro závody v rámci šampionátu Formula E jistě bude o mnoho lehčí. Konkrétní čísla však BMW neuvádí. Taky s ohledem na snížení hmotnosti bude jiné i zrychlení z 0 na 100 km/h, které je u standardní verze i8 Roadster 4,6 sekundy.

autowebAUTOWEBaUtOwEb