Článek
Sněhová nadílka posledních roků nebyla tak štědrá, aby se mohly tyto závody - většinou konané na zasněžené louce či podobném areálu pokrytém notnou dávkou sněhu - uspořádat, nicméně letos se na všechny zainteresované usmálo štěstí.

Seriál Krkonošský pohár 2017 se tak letos rozjel už dvěma závody a na ten třetí jsme se byli podívat i my. Jelo se u motocrossové trati v obci Bozkov kousek od Semil, kde organizátoři připravili na první pohled jednoduchý okruh. První pohled občas klame. Kombinace rychlých zatáček s pomalými, různých sklonů podloží a i nějakým tím převýšením tratě nabídla nejedné posádce krušné chvilky.

Na startu se sešlo překvapivě mnoho účastníků, takže ze zvažovaných tří měřených a jedné finálové jízdy byly počty průjezdů sníženy na dva měřené a jeden finálový. Nutnost udržet konzistentní podklad si totiž žádala své, aby lyžaři nešoupali skluznicemi po trávě či hlíně. Vložené dva závody quadů pak dopřály trochu odpočinkového času hlavnímu startovnímu poli, které čítalo bezmála padesátku dvojic.

V každé rozjížďce jela dvojice dva okruhy po sobě, přičemž v jeden moment se na závodní trati pohybovala maximálně dvě auta, každé se svým pronásledovatelem. K oblíbenému závodnímu náčiní v kategorii 4x4 patřily postarší Imprezy, v kategorii dvoukolek pak Peugeoty 205 a v obou třídách VW Golf od druhé do čtvrté generace. Někteří volili opatrnější a méně rozevlátý styl, avšak našla se i řada takových u kterých to vypadalo, že je lyžař na laně za trest. Upřímně řečeno jsem tolik adrenalinu na skromném amatérském závodě opravdu nečekal.

První rozjížďky proběhly hladce a bez výrazných komplikací - pár aut se rozhodlo zkusit vyšplhat sněhovou bariéru; několik lyžařů se neudrželo lana. Po celkem zábavném závodu čtyřkolek, kdy deset quadů kroužilo po okruhu a do každé zatáčky najíždělo ve smyku, přišla na řadu druhá rozjížďka. Ta už bolela o něco více. Projevila se znalost tratě a větší odhodlání soutěžících, avšak také zrádnější a v ideální stopě více vyježděný podklad. Pády byly viditelně tvrdší a co se automobilových přehmatů týče, došlo i na divácky oblíbenou (řidičsky už méně) kolostřešní kombinaci. Nakonec zdárně proběhla i druhá rozjížďka a do finálového měření sil postoupilo osm vozů 4x4 a dvanáct předokolek... Chcete tip na specifickou autíčkářskou zábavu okořeněnou "něčím víc"? Autoskijöring by vás mohl bavit!
