Hlavní obsah

Autoklub otestoval letní pneumatiky 205/55 R16. Kdo vyhrál?

Foto: Autoklub ČR

Testy proběhly v devíti různých disciplínách, hodnotilo se jak podle přístrojů, tak podle subjektivních dojmů testovacích jezdců

29. 4. 2019

Tento rozměr pneumatik patří k těm nejrozšířenějším, jezdí na nich spousta aut, můžete se s nimi setkat jak na Škodě Fabia či Octavia, tak na všech možných jiných autech nižší střední a střední třídy. Jejich srovnávací testy patří k těm nejvyhledávanějším, a tak se do srovnání sedmi různých pneumatik pustil i Autoklub ČR.

Článek

Ptáte se, proč jsou pneumatiky tohoto rozměru tak oblíbené? Jsou za dobré peníze, nabízí velmi slušný jízdní komfort a automobilky je často dávají na svoje vozy jako základní nabídku. Není se tedy čemu divit, že se na ně zaměřil i český Autoklub, který srovnal sedm různých pneumatik v devíti různých disciplínách. Jen co se objeví výsledky testů německého Adacu, můžeme vám slíbit, že je u nás na Garáž.cz najdete taky. Zatím se můžete podívat, jak se testovalo:

Do testu byly zařazeny následující pneumatiky: Barum Bravuris 5 HM, Debica Presto HP, Firestone Roadhawk, Goodride Radial RP28, Nankang Ultra Sport NS-2, Sava Intensa HP a Wanli Harmonic H220. Všechny pneumatiky pak prošly důkladným testováním, kde se jezdci zaměřili na brzdnou dráhu, vlastnosti při aquaplaningu v podélném a příčném směru, ovladatelnost, hlučnost a valivý odpor. Vycházelo se jak z objektivního měření, tak z pocitů testovacích řidičů. Autoklub tak chce nejen pomoci řidičům při výběru té správné pneumatiky, ale taky zlepšit bezpečnost silničního provozu.

Jak vidíte dole v galerii, výsledky byly těsnější, než by si mohl kdokoliv pomyslet. Dokonce ani pneumatika čínského výrobce Wanli nebyla propadákem, což vypovídá o tom, jak moc se produkty jednotlivých výrobců vyrovnávají. Ještě před pár lety totiž Wanli patřily k pneumatikám, které v testech propadaly a nebyly doporučovány.

Foto: Autoklub ČR
Foto: Autoklub ČR
Foto: Autoklub ČR
Foto: Autoklub ČR

A naše doporučení? Na pneumatikách byste šetřit neměli. Těch pár centimetrů gumy vás drží na silnici, musí nejen přenášet výkon, ale taky zatáčet a brzdit. Držte se rozměrů doporučených výrobcem a pamatujte na to, že zákonný limit je sice 1,6 mm minimální výše vzorku, ale doporučuje se alespoň 2,5 mm.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama