Článek
Před 50 lety, 13. března 1975, představila německá automobilka Volkswagen na ženevském autosalonu nový model Polo. Tento malý vůz nižší třídy měl za přiměřenou cenu zajistit zákazníkovi nízkou spotřebu a provozní náklady a zároveň mu poskytnout určitou míru pohodlí a luxusu. Ve své třídě se stal průkopníkem, vždy symbolizoval cenově dostupnou mobilitu, nadčasový design a pokrokovou techniku. S více než 20 miliony prodaných vozů šesti generací se Polo za půl století své existence prosadilo jako jeden z nejúspěšnějších modelů své třídy.

První generace Volkswagenu Polo se světu představila přesně před 50 lety.
Polo je vůz vhodný zejména do města. V Evropě a na dalších trzích po celém světě se prodává ve variantách hatchback, sedan a kombi po celou dobu své výroby. Malý model byl s každou další generací postupně zdokonalován. Polo II nabízené od roku 1981 přineslo řadu vylepšení, mezi něž patřilo více vnitřního prostoru spolu s vyšší úrovní komfortu a modernizovanými motory. Ve třetí generaci vyráběné od roku 1994 následoval další skok, a to i po technické stránce. Polo III bylo jedním z prvních vozů ve své třídě s airbagy.
Výrazně větší čtvrtá generace poskytovala od roku 2002 novou úroveň komfortu a bezpečnosti, mimo jiné díky čelním a bočním airbagům, posilovači řízení a ABS v sériové výbavě. Polo V přineslo digitální inovace v podobě informačních, zábavních a asistenčních systémů, díky nimž byla jízda od roku 2009 ještě komfortnější. Polo V ohromovalo také v motoristickém sportu. Volkswagen získal se soutěžními vozy Polo R WRC od roku 2013 čtyřikrát v řadě titul mistra světa v rallye.

Dnes už je v prodeji šestá generace držáku jménem Polo.
Šestá generace vychází z modulární platformy MQB pro modely s motorem uloženým vpředu napříč a v roce 2017 stanovila nová měřítka v oblastech konektivity, bezpečnosti a jízdní dynamiky. Po modernizaci v roce 2021 je Polo ještě digitálnější a inovativnější. Zákazníci navíc v tomto kompaktním voze naleznou asistenční a komfortní systémy, které jinak znají jen z vyšších automobilových segmentů.
Celebrating 50 years of the Volkswagen Polo has never looked so iconic! Since its launch in 1975, it’s seen six...
Posted by Volkswagen on Thursday, May 1, 2025
Navzdory stále slušným prodejům však popularita modelu Polo aktuálně pomalu klesá. Pro automobilku už tak zřejmě nebyl důvod dál držet produkci ve dvou továrnách současně. Loni v červenci proto po 40 letech ukončila výrobu modelu VW Polo ve španělském závodu Pamplona a výroba pokračuje pouze v Jižní Africe. Španělská továrna má být upravena pro výrobu elektrických SUV.