Hlavní obsah

Audi Quattro se vrací do Mistrovství světa v rallye!

Foto: EKS

Pohon všech kol, přeplňovaná šestnáctistovka, 263 koní a za volantem Mattias Ekström

Neuvěřitelné se stává skutečností, ve světě rallye se opět objeví legendární Audi Quattro. Nový soutěžní automobil přitom není dílem továrny, ale soukromého týmu švédského závodníka Mattiase Ekströma.

Článek

Řekněte rallye a automaticky vám naskočí Audi Quattro. Řekněte Audi Quattro a automaticky vám naskočí zlatá éra rallye, tedy skupina B. Soutěžní speciál, který definoval celé jedno období světové rallye, taky značce nesmírně pomohl v propagaci jejího pohonu všech kol, na kterém si v Ingolstadtu postavili image a marketing.

Takže když se napíše, že se Audi Quattro se vrací do mistrovství světa v rallye, je to automaticky důvod k oslavě? Určitě ano, ale…

Za stavbou závodního auta postaveného na modelu Audi A1 stojí soukromý tým bez tovární podpory, který provozuje švédský závodník Mattias Ekström. Ten se do WRC vrátil po dlouhé pauze, ve které závodil v rallyecrossu a startoval s vozem Škoda Fabia R5. A auto, co chystají, nebude ve vrcholné specifikaci, ale bude startovat v kategorii Rallye 2, která umožňuje start vozu ve třídách WRC2 a WRC3.

Vůz byl vyroben za pomoci jihoafrické společnosti Rally Technic a aktuálně ho čeká náročné testování. Podle Ekströma je hotov, teď s ním chce jen najezdit první kilometry. „Když byla uvedena na trh nová generace Audi A1, hned jsem věděl, že z toho chci něco postavit,“ řekl Ekström. „A protože každý zná mou vášeň pro rallye, rychle se ukázalo, že postavíme rallyeový vůz. Mám z něj vážně radost. Není zatím stanoveno žádné datum prvního startu, uvidíme, jak bude fungovat.“ Podle zákulisních informací by ale chtěl Ekström vyrazit na jednu ze soutěží již na jaře.

Základem soutěžního auta je přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru, který dává 263 koní. Auto má samozřejmě pohon všech kol Quattro a pětistupňovou sekvenční převodovku.

I když vůz nemá s Audi oficiálně nic společného, tak je vyveden v bílé, žluté a červené barevné kombinaci, která připomíná původní S1 Quattro. To závodilo v MS v rallye v letech 1980 až 1985, má dva konstruktérské a dva jezdecké tituly. Jezdil s ním mimo jiné i Hannu Mikkola, o kterém jsme na Garáži psali nedávno.

Foto: EKS

Audi A1 Quattro má kokpit jako ostatní rallyeová auta

Ekström závodil s vozem Audi S1 v mistrovství světa v rallycrossu FIA v letech 2014 až 2019, v roce 2016 získal titul. Na únorové Artic Rally Finland se vrátil do WRC, rallye prý srdcem nikdy neopustil.

Reklama

Související témata:
Načítám