Článek
Už loni se do Formule E začal montovat Jaguar, ale především tu úřaduje Renault, který podpořil závodní tým E.DAMS, a to tak výrazně, že má tahle stáj v kapse tituly za sezóny 2015 a 2016, přičemž je na nejlepší cestě vyhrát i letošní titul. Do konce sezóny zbývají už jen čtyři závody - dva v americkém New Yorku a dva v kanadském Montrealu. Renault to má ale tak dobře rozjeté, že už ho sotva někdo zastaví. Nově zařazený závod v New Yorku mimochodem počítá s obrovskou návštěvností, která by rozvíjející se motorsport mohla zase posunout o kus dál k velkým davům na tribunách i u televizí. To samozřejmě vyžaduje větší zájem automobilek, které se ale díky své honbě za elektromobily tak nějak k Formuli E přirozeně stáčejí.

Audi je první z německých automobilek, která otevřeně nabídne plnou tovární podporu. Jméno Abt v názvu stáje zůstane, ale veškerý technický vývoj převezme Audi. Ve Formuli E se už částečně angažuje i BMW a spekuluje se o příchodu dalších německých automobilek nebo např. Volva, které nedávno vyhlásilo totální elektrifikaci svého vozového parku. FIA pak zájmu o Formuli E vychází vstříc navyšováním povoleného výkonu vozů. Osm metráků vážící formule mají momentálně výkon jen 200 kW, ale pro příští sezónu se počítá s 220 a pro tu další rovnou s 250 kW. Zvýší se i kapacita baterií, ale nikoliv váha. Už s aktuálními 200 kW (270 koní) umí formule z nuly na sto vystřelit pod tři sekundy. S příchodem tovární podpory ale přitečou i peníze, které přilákají hvězdy motorsportu. Můžeme se tedy těšit na slavnější tváře a s tím související lepší televizní pokrytí a rostoucí popularitu, ať už se nám kvílející formule líbí nebo ne. Pozitivní je, že závody prostřednictvím městských okruhů přicházejí přímo k lidem. Kdo ví, třeba se jednou budou elektrické formule prohánět i po Praze.