Hlavní obsah

Audi chystá mohutnou ofenzívu ostrých modelů RS

Foto: Archiv Garáž.cz
14. 11. 2016

Stephan Winkelmann, původně z Lamborghini, dostal za úkol z RS divize udělat stroj na peníze. Proto ho spojí s Audi Motorsport a v následujících třech letech zvedne počet produkovaných RS modelů na dvojnásobek.

Článek

Nechce se nám tomu věřit, protože už ta "hrstka" RS modelů, které Audi vyrábí, patří k tomu nejbrutálnějšímu, co můžete na silnicích potkat. Taková auta se nedají vyrábět jako housky, vyžaduje to čas. Na druhou stranu chápeme záměry koncernu - teď je potřeba vydělávat peníze a na RSkových modelech budou tučné marže, zvlášť v případě SUV. Stačí jen najít vhodné motory, poštelovat podvozky a nechat zákazníky, aby sypali do kapes automobilky miliony eur. Rozhodně to není o nějakém sportování nebo touze vyrábět nekompromisní silniční stíhačky, ačkoliv konkurence od Mercedesu a BMW se ani v kategorii SUV nerozpakuje použít veškerou dostupnou techniku a know-how. Od toho bude mít ostatně RS divize blízko k Audi Motorsport, pod taktovkou Winkelmanna budou mít kanceláře doslova vedle sebe. Na jedné straně se bude vyvíjet RS, na druhé pak zákaznické závodní speciály LMS.

Foto: Archiv Garáž.cz

Na co se ale můžeme těšit? Momentálně se plaketkou RS může pochlubit Audi RS3, RS6, RS7, Q3 RS, TT-RS kupé, TT-RS roadster a svým způsobem i R8. Podle Winkelmanna by mělo v následujících dvou, třech letech přijít celkem osm nových RS modelů. Tak si zkusme zafantazírovat. RS4 a RS5 jsou jistotou, stejně tak bychom po úspěchu dieselové SQ7 mohli počítat s Q7 RS a svoje peníze bychom vsadili i na Q5 RS, protože tady už Audi všechny ostatní německé značky předbíhají. To jsou ale jenom čtyři modely, tak kde je ten zbytek? Celková nabídka modelů Audi není ani tak velká, aby tenhle přírůstek pokryla, ale možnosti tu jsou. Počítejme nejen s Audi S8 v roce 2018, ale rovnou i s Audi RS8. Oznámený je také RS3 sedan. Takže nám zbývají už jen dva vozy. Pokud bychom Audi nepodezírali z toho, že novou RS6 bude označovat za nový RS model a nikoliv pouze náhradu stávajícího, tak musíme tipovat Q2 RS, což by bylo poměrně nečekané. Asi tak nečekané jako RS1, se kterou také moc nepočítáme. Jak jinak se ale osmi aut dopočítat, když už není kde brát? Poslednímu autu moc nevěříme, takže pokud umí Winkelmann počítat, mohli bychom se dočkat  RS5 Sportback, který nahradí RS4 sedan, tak jako RS7 nahradilo RS6 sedan? Dávalo by to smysl, ale co ta šílený Q2 RS? Někde je tam pořád ještě místo na velké překvapení. A taková my máme rádi.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama