Článek
Ferjancz studoval na strojní průmyslovce v centru Budapešti, ale k autům měl kladný vztah. Jednou před jeho školou pořádali jízdu zručnosti, kterou s Wartburgem 311 půjčeným od otce vyhrál. A to i přes to, že se porouchala převodovka a on poslední úsek jízdy odcouval. To bylo v roce 1964, v roce 1966 už byl totiž Ferjancz mistrem Maďarska ve třídě do 1000 ccm.

Těch titulů nasbíral během kariéry nakonec celkem 29, a převážně za volanty francouzských Renaultů. Poslední z jeho 26 výher přišla v roce 1990, ještě později ale bojoval o stupně vítězů v Mégane Maxi. A vyzkoušel si i závody do vrchu, kde během života vyhrál třikrát.

Prvním zahraničním startem byla československá Rally Vltava, kde tak zaujal svými výkony, že se stal jedním z oblíbenců značky Renault. Ta zapůjčila nejlepším jezdcům východního bloku svůj soutěžní typ 8 Gordini. Ferjancz s novým kvalitním autem okamžitě dominoval domácímu šampionátu a brzy se přesunul za volant silnějšího Renaultu 12 Gordini. Vyhrál i slavnou Rally Zlaté Písky, která tehdy patřila do Mistrovství Evropy.

Ferjancz přesedl do speciálu Alpine A110 po Thérierovi, ale s tím se mu na náročných tratích východní Evropy moc nedařilo. Mnohem úspěšnější byl po návratu za volant konvenčnějšího Renaultu 17 Gordini, ještě lépe se mu dařilo, když pilotoval Renault 5 Alpine. Za jeho volantem opanoval domácí podniky a skončil druhý na Barum rally 1978, což byl jeho první úspěch u nás. Mimochodem kvůli původu se mu u nás přezdívalo „čabajka“.

Pokud se zajímáte o historii rally u nás, určitě víte, že se stejným autem zde startoval za Agroteam JZD Slušovice i Leo Pavlík. Domácí soutěže se tak staly velkým soubojem obou jezdců, na Rally Škoda 1979 Pavlík vyhrál těsně, ačkoliv s Renaultem startoval potřetí. Na Barumce se Ferjancz snažil porážku oplatit, ale vylomil si u pětky kolo. První vítězství na našem území získal až za volantem Renaultu 5 Turbo v roce 1982.

Následovala kariéra s béčkovým speciálem Audi Quattro a opět krvelačné souboje s naším Leo Pavlíkem o setinky. Pavlík totiž v roce 1987 pilotoval stejný automobil. Jenže Ferjanczovi se dařilo často lépe, měl víc zkušeností z Mistrovství světa a ještě byl tehdy ve skvělé formě. Naopak našeho Pavlíka provázela smůla a problémy s posilovačem řízení. Místo Quattra v barvách Agroteamu a cigaret HB se tedy radoval konkurenční Camel. A to nejen na Barumce, ale i na Rally Bohemia. O rok později Pavlíkovi nevyšla odveta, když měl defekt. Skvělý Maďar tehdy dojel druhý za Wittmannem.

Když skončila homologace Audi, přišel čas opět změnit značku. Ferjancz si vybral Lancii Deltu 4WD, se kterou startoval ještě v roce 1990 u nás a na Barumce dojel třetí. Jenže v devadesátých letech se firma Camel rozhodla ukončit podporu a on už startoval jen sporadicky. Přesto ještě ve svých padesáti letech vyhrál Esztergom rally s Escortem RS Cosworth. Když odešel do penze, předsedal maďarskému autoklubu MNASZ. Zemřel ve věku nedožitých 70 let.

