Hlavní obsah

Aston Martin: Do budoucnosti s bičem na koně

Foto: Archiv Garáž.cz

S modelem DB11 vstupuje automobilka do nové éry. Foukaný dvanáctiválec o objemu 5,2 litru si Aston Martin vyvinul sám a otevírá s ním bránu k nekonečným stádům koní, jak naznačuje nový Vanquish.

Článek

Představení Aston Martin DB11 v Ženevě přineslo tolik očekávaný čerstvý vítr do plachet. A taky do prostoru pod kapotou, protože mírně řečeno archaický, i když moc příjemný a spolehlivý, atmosférický dvanáctiválec, konečně v hierarchii značky vystřídalo twin-turbo o stejném počtu válců ale menším objemu. Aston Martin jako kdyby si nechtěl nahněvat atmosferické bohy, zaskóroval i track-only hračkou jménem Vulcan, v jejíž útrobách se skrývá sedmilitrový osmiválec. 800 koní, 1350 kilogramů, 2,3 miliony dolarů. 

Vulcan je samozřejmě spíš cvičením ve stylu "co všechno zvládneme, když se vykašleme na pravidla", ale teď to vypadá, že pořídit si podobnou šílenost s odznáčkem Aston Martin v sériovém provedením a s podstatně přijatelnější cenovkou, nebude zas tak těžké. Už základní DB11 bude mít krásných 600 koní. Proč? Protože dostihy. Chystaný Aston Martin Vanquish musí samozřejmě vysázet na stůl vyšší karty. Zástupci automobilky tvrdí, že dostat z nového motoru 800 koní není problém. Tímto obřím skokem by se Aston Martin dostal před zbytek gétéček, a to včetně šíleného Ferrari F12 tdf nebo Lamborghini Aventador SV.

Podle nás je tedy mnohem střízlivější uvažovat někde v hájemství 700 koní. Připomeňme si, že stávající Vanquish má 565 koní a dokonce i limitka One-77 má "jen" 750 koní. S touto optikou vyznívá 800 koní fantasmagoricky. Mnohem střízlivější je něco kolem 680 koní, plus třeba 740-750 koní pro Vanquish S. Jenže k čertu se střízlivostí, že? Na to se dneska už moc nehraje. A Aston má konečně v rukou jednotku, se kterou může i bez hybridních berliček zatopit těm největším hráčům. Kdo jiný než pověstný dinosaur gétéčkové scény by měl řvát nejsilněji a nejhlasitěji?

Reklama

Načítám