Hlavní obsah

5 nejčastějších poruch, se kterými se řidiči potýkají

Foto: pexels.com

5 nejčastějších poruch, se kterými se potýkají majitelé ojetin

Být majitelem auta není jen o tom, že si jezdíte, kam se vám zlíbí. Každý, kdo už nějakou dobu řídí vlastní vozidlo, jistě ví, že jde o velkou zodpovědnost. Každé auto, ať už si koupíte nový nebo ojetý kus, vyžaduje řádnou péči a samotné návštěvy stanice technické kontroly se tak úplně nepočítají.

Článek

Určitě nechcete dopadnout tak, že se vaše auto porouchá při jízdě po dálnici, nebo ještě hůř uprostřed ničeho, a vy tak budete muset řešit odtažení a další nepříjemnosti. Pak musíte samozřejmě co nejrychleji zvládnout opravu, abyste se mohli bez problému dopravovat do práce, vozit děti do školy a dělat vše, co potřebujete, a tak vám často nezbývá nic jiného, než si na ni pár tisíc vypůjčit.

Jestliže u vás taková situace nastane, zkuste si i ve spěchu udělat čas na pečlivý výběr půjčky. Jak na to? V první řadě si je mezi sebou porovnejte, ať nepřeplatíte víc, než je nezbytně nutné. Mimo to se také ujistěte, že budete mít dostatek financí na splátky, abyste se kvůli jedné poruše nedostali do velkých potíží.

Jak vidíte, jeden malý problém může věci dost zkomplikovat. Na takové situace vás technická bohužel nepřipraví, a proto musíte takovým problémům předcházet na vlastní pěst. S jakými poruchami se řidiči setkávají nejčastěji a jak se projevují?

1. Volant se vám chvěje v rukou

Když si užíváte jízdu a najednou se vám v rukou začne třepat volant, nejspíš se pořádně vyděsíte. Příčiny tohoto jevu mohou být různé, nejčastěji se však řidiči setkávají se dvěma, které od sebe snadno rozeznáte. V prvním případě dochází ke chvění volantu ve vyšších rychlostech a pravděpodobně se jedná o nevyváženost kol.

Volant se může začít třepat i při brzdění, což je náznakem druhého problému, a tím je zvlnění předních brzdových kotoučů. Pokud je to váš případ, připravte se na to, že výměnu nebudou vyžadovat jen kotouče, ale i brzdové destičky, které od starých kotoučů budou pravděpodobně zdeformované a tím pádem znehodnocené.

2. Startování až na několikátý pokus

Když vám auto nejde nastartovat, nejspíš si řeknete, že to znamená, že vám vypověděla službu baterka. Když ale na několikátý pokus naskočí, problém může být někde jinde. U benzinových motorů bývají nejčastěji na vině vadné svíčky nebo špatný zapalovací kabel. I u dieselů mohou potíže způsobovat vadné svíčky – v tomto případě zážehové.

3. Auto neudrží zařazenou rychlost

Může vám to připadat zvláštní, ale porucha se může projevit i tím, že vám za jízdy vypadávají zařazené rychlosti a vy na plyn šlapete na prázdno. V takovém případě byste měli neodkladně navštívit autoservis. Důvodem často bývá opotřebované táhlo řízení, které by samo o sobě nepředstavovalo až takovou komplikaci, ale pokud ho nevyměníte, rychlosti se nezařazují úplně, a tak dochází k poškození převodovky.

4. Z podvozku se ozývá klepání

Už jste někdy přejeli přes nerovný terén a zaslechli zpod auta podivné klepání? Určitě to není něco, co byste měli ignorovat, ať už se vám to zdá jakkoliv banální. Může se totiž jednat o uvolněné silentbloky a odkládání opravy, která u jednoho kola není nijak extra nákladná, by mohlo vést k výměně všech silentbloků, což už by pro vás znamenalo pořádný příplatek.

5. Vozidlo nedrží svůj směr

Řidičům se také často stává, že jim auto lehce vybočuje na jednu stranu, přestože je úplné bezvětří. Jestliže se vám to také stává, je dost možné, že důvodem je špatná sbíhavost kol. K tomuto problému většinou dochází kvůli přejetí po větší překážce nebo třeba po obrubníku, což narušilo geometrii kol. Možná se vám to zdá jako drobnost, avšak dobrá ovladatelnost auta je velice důležitá a může vás zachránit v mnoha nebezpečných situacích.