Hlavní obsah

Jedenáct věcí, které musíte vědět o novém Mercedesu třídy C

Foto: Mercedes-Benz

Nejprodávanější model Mercedesu přijíždí ve své zcela nové generaci. Nápadně vychází z nové třídy S, vlajkové lodi značky, a stejně jako ona se zaměřuje na luxus a pohodlí, jak to má u správného Mercedesu být. Přiváží však s sebou řadu velmi příjemných, ale i několik méně příjemných překvapení…

Článek

Minulé generace třídy C prodal Mercedes více než 2,5 milionu kusů, celkově aut této velikosti vzniklo od zrodu v roce 1982 již více než 10,5 milionu – jde tedy o jeden z pilířů nabídky stuttgartské automobilky. Jeho nová generace je zvláště v této složité době extrémně důležitá, proto vývojáři neponechali nic náhodě a vytvořili skutečně špičkový produkt. Posuďte sami…

1. Design na úrovni s nádechem svěžesti

Jak by to vypadalo, kdybyste třídu S vyprali na 90° a ona by se srazila? Právě jako nová třída C, která má velmi podobnou siluetu, jen je o dvě čísla menší. V designových detailech přídě a zádě se pak inspiruje u nižší řady CLA. Výsledkem je příjemný mix svěží elegance, která by mohla pomoci přitáhnout i mladší zákazníky.

2. Sedan a kombi ano, kupé a kabrio nejspíš ne

Mercedes pravděpodobně zredukuje počet karosářských variant. Najisto můžete počítat s tradičními verzemi sedan a kombi, které již byly představeny. Otazník však visí nad dvoudveřovým kupé a otevřeným kabrioletem – jejich odbyt není nijak zázračný a automobilka potřebuje ušetřit peníze, které následně pošle do elektromobility. Pohřbeny byly také plány na čtyřdveřové kupé CLC, naopak velkou šanci na zrození má soft-roadová varianta All-Terrain. Definitivní rozhodnutí však ještě nepadlo.

Foto: Mercedes-Benz

Třída C se drží osvědčených karosářských variant

3. Místa bude o chlup více

Velikostně je nová třída C prakticky stejná jako minulá generace (+25 mm na délku a +10 mm na šířku), takže vnitřní prostor zůstane dost podobný. Rozvor narostl o 2,5 centimetru, což vytvořilo 2 centimetry prostoru pro nohy pasažérů vzadu, kteří je potřebovali nejvíc. Ti mají také víc místa na hlavu (o 1,5 cm) a mírně narostl i prostor pro lokty pasažérů vpředu (o 2,5 cm). Kufr sedanu má nezměněný objem 455 litrů, kombi povyrostlo o 30 litrů na celkových 490 litrů.

4. Budiž LED světlo!

Osvětlení všech variant bude obstarávat LED technika, za příplatek ale můžete mít i inovativní světlomety Digital Light z nové třídy S. Kromě dokonalého rozprostření záře potkávacích světel a precizního ovládání neoslňujícího dálkového světla zvládnou, díky rozlišení 1,3 milionu pixelů, vykreslovat na silnici varovné signály nebo vodící linie.

5. Kabina s konceptem třídy S

Architektura kabiny kopíruje vlajkovou loď značky – dříve spojené displeje digitálního přístrojového panelu a infotainmentu se zase rozdělily. První jmenovaný je stále před řidičem, druhý se přesunul zpátky na palubní desku, kde je umístěný na výšku jako velký iPad. Bude tak snáz na dosah pro řidiče a spolujezdce. Infotainment sdružuje prakticky všechny funkce a ovládání je už pouze dotykové (zmizel dřívější touchpad), takže kabina je prakticky tlačítek prostá (naopak volant je jimi nyní vyloženě obsypán). Ve spojení s kvalitními materiály a vkusnými barevnými kombinacemi je výsledek na pohled ohromující, ale uvidíme, jak bude ergonomický…

Foto: Mercedes-Benz

Pojetí interiéru odpovídá superluxusní třídě S

6. Čím víc displejů…

Na dvou displejích (základem je u obou úhlopříčka 10,25“, za příplatek může mít digitální kokpit 12,3palcový displej a infotainment může mít 11,9 palce) běží druhá generace sofistikovaného systému MBUX s širokými možnostmi mobilní a online konektivity, rozšířenou realitou, vylepšeným hlasovým ovládáním nebo odemykáním prostřednictvím otisku prstu. A aby těch displejů nebylo málo, k dispozici je samozřejmě i barevný head-up displej.

7. Absolutní pohodlí pro všechny

Vozy Mercedes se vždy zaměřovaly na pohodlí, což platí i pro novou třídu C. Že mohou být komfortní přední sedadla vyhřívaná, ventilovaná a doplněná sofistikovanou masážní funkcí, už nikoho nepřekvapí, ale nyní po vzoru třídy S mohou být i zadní sedadla na přání vyhřívaná, a dokonce masážní. I vaše děti by měly mít všechen dostupný luxus…

Foto: Mercedes-Benz

Pasažéři na zadních sedadlech nepřijdou zkrátka, nyní budou mít víc životního prostoru a luxusní výbavu k tomu

8. Konejšivý, ale obratný

Na komfort je zaměřené i naladění podvozku, proto Mercedes přepracoval přední čtyřprvkové a zadní víceprvkové zavěšení pro vyšší pohodlí, nižší úroveň hluku a vyšší jistotu jízdy. Za příplatek můžete mít adaptivní tlumiče nebo sportovní naladění podvozku, všechny plug-in hybridy mají zadní nápravu odpruženou vzduchem. Velkou novinkou je integrace aktivního natáčení zadní nápravy (o 2,5°), které v nižších rychlostech přidává na obratnosti a ve vyšších (nad 60 km/h) na stabilitě.

9. Pohoda za volantem

Více klidu a komfortu pro řidiče přinese pokročilá úroveň jízdní asistence – systémy už zvládají jízdu po silnicích nižší třídy, sledují okolí vozu v rozsahu 360° a v dopravní zácpě pomohou vytvořit uličku po složky IZS, zefektivnilo se automatické parkování a zvětšil se rozsah rozpoznávaných značek.

10. Pouze čtyřválce dopované elektřinou

Nová třída C bohužel dala definitivní sbohem šestiválcovým jednotkám (ano, můžou za to emise) a k dispozici je už pouze s přeplňovanými (benzinovými i dieselovými) čtyřválci podporovanými 48V mild-hybridním ústrojím šetřícím palivo a umožňujícím boost svými 20 koni a 200 Nm. Základní benzinová patnáctistovka nabízí výkon 170 koní (C180) nebo 204 koní (C200), silnější dvoulitr (C300) produkuje 260 koní. Dvoulitrový turbodiesel bude nabízen ve třech výkonových variantách: 165 koní (C200d), 200 koní (C220d) nebo 265 koní (C300d).

Fanoušky elektromobility potěší plug-in hybridní C300e s kombinovaným výkonem 313 koní a 550 Nm a dojezdem až 100 km (díky baterii o kapacitě 25,4 kWh), přičemž se prý pracuje i na dieselových PHEV modelech. Fanoušky rychlosti naopak nepotěší, že AMG 63 přijde o svůj divoký osmiválec, který musí udělat místo přeplňovanému čtyřválci s plug-in hybridní elektrickou technikou.

Foto: Mercedes-Benz

Žádný šestiválec ani osmiválec už tu nehledejte

11. Žádná manuální převodovka

Mercedes plní své předsevzetí vymýtit ze své nabídky manuální převodovky a novou třídu C už bude nabízet pouze s vylepšenou 9stupňovou měničovou převodovkou (kompaktnější a o 30 % lehčí, chytřejší a úspornější), která by beztak byla tou jedinou správnou volbou. Základní verze budou mít poháněná pouze zadní kola, k výkonnějším bude možnost volby pohonu všech kol 4Matic.

Nový Mercedes třídy C, který na trh dorazí už za pár měsíců, tak s sebou přiváží kupu příjemných, ale i pár kontroverzních překvapení. Jak se vám líbí? Vyjádřete se v anketě nebo napište svůj názor do diskuse pod článkem.

Jak se vám líbí nový Mercedes-Benz třídy C?
Jsem nadšený!
64,2 %
Docela ujde
10,8 %
Nic moc
3,7 %
Jsem zklamaný
4,2 %
Se čtyřválcem to nechci!
17,1 %
Celkem hlasovalo 1916 čtenářů.

Reklama

Související témata:
Načítám