Hlavní obsah

5 nových naftových aut, která umí pobavit!

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Říká se, že nafta a sportovnost či zábava nejde k sobě. Ve většině případů musíme souhlasit, ale moderní naftové motory již umí být natolik záživné a často i hezky znějící, že jsme našli pětici výjimek. Tohle je náš výběr aut, která nás prostě baví, naftovému motoru navzdory.

Článek

Alpina D3 Bi-Turbo

Nejnovější BMW 335d má přes 300 koní a pohon všech kol. Co kdybyste ale mohli mít ještě silnější šestiválcový diesel i jako zadokolku, navíc v atraktivnějším balení? Přesně to nabízí Alpina D3 Bi-Turbo, výrazně přepracovaný trojkový sedan či kombi o výkonu 350 koní. To znamená zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 4,6 sekundy a maximální rychlost 276 km/h, to vše při papírové spotřebě 5,3 litru na sto kilometrů, byť reálně očekáváme při normálním ježdění něco kolem osmi litrů. Mimochodem pokud přece jen zvolíte kombi ve čtyřkolce, pak stovku zdoláte za 4,5 s. Standardem je velmi dobře fungující osmistupňový automat a přepracovaný podvozek. Jo a nechybí samosvor od Drexleru, takže dlouhé drifty jsou zaručeny.

Foto: Archiv Garáž.cz

Porsche Panamera 4S Diesel

Pokud hledáte nejrychlejší nafťák světa, tohle je on. Porsche Panamera dostalo vůbec poprvé naftový osmiválec o výkonu 422 koní a točivém momentu 850 N.m, což stačí na maximální rychlost 285 km/h a zrychlení z klidu na stovku za 4,3 sekundy. A sílu tohle auto opravdu má, jak jsme se mohli přesvědčit - na mokru hrabe všema čtyřma a předjíždí mrknutím oka. Díky pokročilé technice podvozku s aktivními stabilizátory a natáčením zadních kol je to navíc překvapivě obratný a hravý stroj, který dovoluje opravdu ostrý styl. Nám se tohle auto hodně líbilo, ačkoliv Porsche Diesel samo o sobě nezní atraktivně.

Foto: Archiv Garáž.cz

Maserati Ghibli Diesel

Naftové Maserati Ghibli možná není v tomto výčtu se svými 275 koňmi z třílitrového šestiválce nejsilnější, motor ale dokáže zaujmout i tak. Zejména překvapivě zajímavě naladěným zvukem výfuku, což jsme od dieselu nečekali. Tak jsme to pro vás zachytili alespoň na videu. Jedná se sice o 1835 kg těžké auto, i v zatáčkách ale umí pobavit a pohon zadních kol je tomu dobrým pomocníkem.

Audi SQ7

Naftové SUV a zábavné? Ještě před několika lety bychom si klepali na čelo, ale dnes nás jich pár opravdu baví. A nejvíce Audi SQ7. Je to sice mastodont, ať už rozměry či hmotností, ale způsob, jakým se dokáže pohybovat i třeba po trati je neskutečný. A dokonce si s ním i zablbnete, jak ukazuje Jakub na videu. Jen to nemá dlouhého trvání, než se přehřejí pneumatiky a brzdy. Osmiválec o výkonu 435 koní umí krásně bublat, anebo být úplně zticha. Díky podobným podvozkovým kouzlům jako u Panamery, se i SQ7 nechá pokládat do zatáček až nesmyslnými rychlostmi, to vše se sedmi lidmi na palubě. A v přímce? Tam budou mít i některé postarší supersporty velký problém.

Mini Cooper SD

Poslední generace Mini Cooperu nás možná již nebaví tak moc, jako její předchůdci, ale přesto se našla jedna varianta, která překvapila. Byl to naftový Cooper SD, který zvenku vypadá téměř identicky, jako běžné esko. Pod kapotou je dvoulitrový diesel se 170 koňmi a ve spojení s manuálem je to překvapivě zábavný stroj, který jede slušně a v zatáčkách pohazuje zádí na počkání. Cena je sice vyšší, ale jako úsporný, stylový a zábavný povoz stojí Cooper SD za to.

Foto: Archiv Garáž.cz

Reklama

Načítám