Že SUV táhnou je známá věc. U Peugeotu s tímto faktem pracují a snaží se z něj dostat maximum. A zřejmě se jim to u zákazníků daří, jak naznačuje zájem o Evropské Auto roku 2017 - Peugeot 3008, které je s momentálními 150 000 objednávkami (z toho zatím 820 z ČR) nejúspěšnějším modelem od dob typu 206. U větší 5008 je tak nasnadě posun z pozice sedmimístného MPV do segmentu SUV - a opět se sedmi sedadly. Ve srovnání s 3008 je 5008 o 20 cm delší, příčemž hlavní díl na větší délce vozu má o 16,5 cm prodloužený rozvor oproti menšímu modelu. Nová 5008 navíc zhubla 95 kg oproti předchůdci. 

Design karoserie napřímo vychází z tvarů 3008. Jeden by skoro řekl, že je víceméně totožný až k C-sloupku, kde je u 5008 patrná nutnost nabídnout více prostoru pro cestující na třetí řadě sedadel a linie střechy tak neklesá, ale naopak si drží výšku až k pátým dveřím. Pokud si nezaměníte 3008 a 5008 z profilu, tak přední partie vás zmatou dokonale - tedy v případě 5008 GT, protože základní model má na přídi drobné odlišnosti. Konkrétně jiný tvar světel, design mřížky a ozdobné lišty podtrhující rozdílně řešený nárazník.

A podobnost s 3008 pokračuje i v interiéru, který je v novém modelu opět vzhledově totožný. Takže drobný volant, kaplička přístrojů umístěna na vrchní části palubní desky, na řidiče orientovaný středový panel a to vše v moderním a efektním designu. 5008 pak samosebou přináší více prostoru pro až sedm cestujících a větší množství úložných prostor. Druhá i třetí řada sedadel je poskládaná ze samostatných sedáků, nikoliv lavice. Třetí řada sedadel je navíc vyjímatelná a integrovaná do podlahy zavazadelníku, takže při sklopení sedaček vznikne zcela rovná podlaha. Ta může pokračovat i při sklopení druhé řady a pokud vám to stále není dost, můžete složit i sedadlo spolujezdce (skládací je však za příplatek) a získat tak ložnou plochu bezmála 3,20 metru.

Přímý konkurent Škody Kodiaq, Nissanu X-Trail a Hyundai Santa Fe přijde na trh s dvěma benzínovými (1,2 l PureTech MT nebo AT a 1,6 l THP pouze s AT) a dvěma dieselovými motory (1,6 l BlueHDi a 2,0 l BlueHDi, oba buď s MT nebo AT). Na hybridní variantu zatím 5008 není připravena. Předpremiéru si vůz u českých zákazníků odbyde v květnu během Peugeot Emotion Day, oficiální uvedení do prodeje je potom naplánováno k 1. září 2017. Základní cena nejlevnější varianty bude 545 000 Kč, u nejsilnější motorizace pak 930 000 Kč.

My jsme dostali možnost svézt se s dvěma vozy v různých verzích - slabší a silnější dieselové motorizaci 1,6 l (120 koní) a 2,0 l (180 koní), v obou případech s automatickou převodovkou. Jednou ve stupni výbavy Active, podruhé pak GT. Těžko hodnotit po krátké projížďce ulicemi Prahy komfort jízdy, nicméně první dojmy týkající se jízdního projevu, se opět točí kolem menší 3008. Rozdíl šedesáti koní je samozřejmě znát především při prošlápnutí pedálu akcelerátoru až na podlahu - posádka vozu s dvoulitrem pod kapotou je poté odměněna o něco agilnějším zrychlením. Nicméně stále se jedná o vcelku rozměrný automobil tudíž nečekejte žádnou sportovní jízdu, jak by mohl agresivní designový jazyk napovídat. A jak se od sebe oba vozy liší vizuálně, to můžete vidět ve fotogalerii - stříbrný vůz s výbavou Active je vždy na smínku vlevo či nahoře, hnědozelená karoserie pak patří modelu se stupněm výbavy GT (který je, nepřekvapivě, na snímcích vpravo či dole).