Článek
Dnešní tisková zpráva Ministerstva dopravy obsahovala informaci, které se čeští motoristé dlouho obávali. V měsíci dubnu totiž bude spuštěno měření rychlosti na všech mýtných bránách, a to jak okamžité, tak úsekové. Začátkem týdne začíná instalace prvních kamer, do konce měsíce pak bude zahájeno ostré měření na mnoha úsecích. Města v okolí jednotlivých bran mají nyní povinnost co nejdříve přijmout stovky nových úředníků, kteří budou vyřizovat přestupky a rozesílat pokuty.
Ministerstvo dopravy se k takto radikálnímu kroku odhodlalo kvůli neutěšené situaci na silnicích, kde se i přes mnohá zpřísnění nedaří zabránit řidičům, aby způsobovali nehody. "Je to způsob, jak ochránit naše životy, majetek i průjezdnost silnic," vyjádřil se k plošnému rozšíření měřících zařízení ministr Dan Ťok.
Kontroverzní na tomto kroku však je skutečnost, že pro provoz a správu kamer nebylo vypsáno výběrové řízení. O vše se má postarat firma stejná firma, která má na starosti rovněž výběr mýta. Provoz a instalace kamer přitom vyjde na 2 miliardy korun ročně! "Museli jsme jednat okamžitě, i kdyby to mělo zachránit byť jediný lidský život. S firmou Kapsch máme jen ty nejlepší zkušenosti, podobně jako se Skanskou, byla to tedy jasná volba," dodává Ťok.
Podle našich informací budou první kamery v provozu již dnes, a to na dálnici D1 u Měřína. V příštích měsících pak má následovat rovněž zpřísnění bodového systémů. V telefonickém rozhovoru se nám navíc Ministr Ťok svěřil s dalšími plány. V opravovaných úsecích dálnic by se měla rychlost dále snížit na 50 km/h. Tato rychlost bude bohužel platit i mimo pracovní dobu a v noci. "Dělníci, kteří opravují silnice si stěžují, že se cítí ohroženi i vozy jedoucími 80 km/h. Oba dva mi to přišli osobně sdělit," nechal se slyšet Ministr dopravy Ťok. Před podepsáním je pak smlouva o výběru mýta i pro osobní vozy. To by mělo začít platit již od příštího roku. No to si z nás už ministerstvo snad dělá prdel!