Hlavní obsah

Ženevský autosalon neproběhne ani příští rok

Foto: Daniel Martínek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Legendární automobilová výstava, desítky let zahajovaná zkraje března, neproběhne už potřetí za sebou. Organizátoři v oficiálním prohlášení za viníky označili stále probíhající covidovou pandemii a čipovou krizi. Autosalon ale zcela zavírat nehodlají, proběhnout by (snad) měl v roce 2023.

Článek

V roce 2020 bylo vše připraveno na obvyklou show. Stánky na výstavišti Palexpo už byly z velké části postavené, mezi automobilkami nechyběla velká jména. Celé to však zhatil koronavirus.

Organizátoři pouhé čtyři dny před zahájením autosalon zrušili kvůli nařízení švýcarské vlády, která zcela zakázala pořádání akcí s účastí větší než tisíc osob. Proslulý GMIS se nekonal ani v následujícím ročníku, tedy letos.

Zraky všech fanoušků se upíraly k roku 2022. Dlouho to vypadalo, že ženevský autosalon proběhne, jen o pár dnů dříve – koncem února. Účast přislíbily značky z koncernu Volkswagen (včetně Audi, Porsche, Seat či Škoda Auto), Bugatti, Rimac či Koenigsegg. Celkem mělo jít o 60 značek, což je zhruba třetina toho, co ženevský autosalon nabízel ještě před pár lety. Ale třeba GM, Ford nebo BMW už dopředu avizovalo, že nedorazí. A rovněž celý koncern Stellantis, což znamená 14 různých značek. Jak to dopadlo, víte.

Foto: Daniel Martínek

Přípravy na ženevský autosalon v roce 2019

Pořadatelé nicméně oznámili, že příští rok by rádi ženevskou auto přehlídku znovu rádi nastartovali. Neadekvátní náplastí je podzimní autosalon v Kataru, který spoluorganizují lidé z ženevského autosalonu. Na podzim 2022 se tak má konat v Dauhá „Qatar Geneva International Motor Show“. Uvidíme, s čím přijdou pořadatele za rok. Pokud by slavný ženevský autosalon nebyl ani počtvrté za sebou, moc šancí mu už nedáváme.

Autosalony poslední roky přitahují stále méně diváků, a automobilky proto častěji volí digitální premiéry svých novinek, které jsou pro ně ekonomicky efektivnější a také jim získají víc pozornosti po celém světě, místo aby se ztratily mezi záplavou výstavních novinek konkurentů. Pořadatelé autosalonů tak mají hlavu plnou problémů.

Reklama

Související témata:
Načítám