Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Zelené peklo. Audi R8 má novou limitku

Foto: Audi

Audi R8 Green Hell Edition

Moc o ní není slyšet, ale supersportovní Audi R8 se stále vyrábí. Druhá generace je na trhu už pět let a výrobce tu a tam přijde s limitovanou edicí, což je někdy efektivní způsob, jak přitáhnout pozornost. Poslední limitka oslavuje závodní úspěchy na nejnáročnějším závodním okruhu světa, Nürburgringu.

Článek

Závodní Audi R8 LMS si od roku 2012 připsalo pět vítězství v náročném 24hodinovém závodě na Nürburgringu. A ingolstadtská automobilka se nyní rozhodla tento nemalý úspěch připomenout speciální edicí R8 nazvanou podle známé přezdívky tohoto nádherného okruhu.

Na první pohled zaujme karoserie lakovaná v tmavě zeleném odstínu Tioman. Mohlo by se zdát, že všechny kusy limitované edice vzniknou jen v zelené barvě karoserie, pravdou ale je, že ji můžete mít také v bílé, šedé nebo černé.

Na popisované R8 si můžete všimnout matně černé fólie – najdete ji na přední kapotě, střeše nebo předních sloupcích. Na boku a předním okně je černé logo GREEN HELL R8. Prvky ve stejné barvě najdete rovněž na bočních panelech, zadním spoileru nebo krytech vnějších zpětných zrcátek. Dvacetipalcová kola mají pět dvojitých paprsků, které jsou vyvedené v červené.

Vnitřek zdobí modrozelené prošívání, sedadla jsou standardně skořepinová a volant je potažený alcantarou (v poloze 12 hodin má červený pruh). Modro-zelenou najdete také na madlech dveří, přístrojové desce nebo koberečcích. A to je vše.

Základem speciální edice je provedení R8 V10 performance quattro s karoserií kupé. Výkon motoru se nezvýšil. Znamená to mimo jiné maximálku 331 km/h a zrychlení na 100 km/h za 3,1 sekundy.

Hnací silou je uprostřed umístěný atmosféricky vidlicový desetiválec o výkonu 456 kW (620 k) při skvělých 8 000 otáčkách a 580 newtonmetrech při 6 600 otáčkách. Síla motoru je přenášena sedmistupňovou převodovkou S tronic na všechna čtyři kola.

Audi R8 Green Hell se vyrobí v počtu 50 kusů. Každý bude očíslovaný a minimálně jeden se dostane i do Česka. Pro německý trh je cena stanovena na 233 949,59 eur. Ano v oficiálně udávané ceně vozu za miliony je uvedena položka 59 centů, trochu to připomíná německý typ humoru, který jinde nechápou.

Přepočteno kurzem současné slabé koruny vychází cena na 6 293 249 korun a 97 haléřů. Jde tak o suverénně nejdražší model R8, který si lze nyní koupit.

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.