Článek
Vzhledem k místu vzniku má motocykl pro Česko velký historický význam a hodnotu, uvedl ve vyjádření, které má ČTK k dispozici, vedoucí vývoje podvozku a agregátu Škody Auto Martin Hrdlička. „Zaujímá rovněž výjimečné místo v historii inovací v oblasti dopravy, neboť jej firma - předchůdce společnosti Škoda Auto - představila jako vůbec první motocykl na světě se čtyřválcovým řadovým motorem,“ poznamenal. Exponát v Římě je jediným dochovaným na světě.
Zatím se s italskou stranou řešila zápůjčka motocyklu na jeden rok. „Firma Škoda nabízí, že by motocykl byl zapůjčen na delší časové období, v tomto období by byl plně zrenovován a firma by si v té době vyrobila repliku pro vlastní muzeum,“ řekl Pavel. Škoda Auto má muzeum v Mladé Boleslavi.
„Pokud by taková nabídka byla pro italskou stranu přijatelná, pak by se vám vrátil motocykl v podobě, v jaké byl vyroben,“ dodal prezident při debatě s pracovníky římského muzea. Ti podobný postup nevyloučili.
Pavel návštěvou muzea završil dvoudenní cestu po Berlíně a Římě, kde se zúčastnil čtvrté mezinárodní konference pro obnovu Ukrajiny.