Hlavní obsah

Výroční Shelby Super Snake se 750 koni je zabijákem Hellcatů

Foto: Archiv Garáž.cz
21. 1. 2017

Líbí se vám "starý" Mustang víc než ten nový? Máte pocit, že život začíná v 280 km/h? Chcete tu pravou, smyslů a otěží zbavenou americkou káru? Shelby vám ji u příležitosti 50. výročí rád nadělí. Ale pospěšte si, je to limitka.

Článek

Kdo byl smutný, že je nové Shelby GT350 spíše závodním autem než dragsterem a autem, které trhá zadek už při pohledu na plynový pedál, ten se může konečně radovat. Sice nedostáváme novou GT500, která už dávno neměla jen 500 koní (poslední verze pod Shelbyho dohledem měla 667 koní), ale i na to se možná časem dostane. U příležitosti padesátého výročí prvního GTčka od Shelbyho a jako vzpomínku na Carrolla, který odešel na věčnost před necelými pěti lety, však Shelby přeci jenom fanoušky modrého oválu trochu namlsá. To aby neměli pocit, že jim Dodge s Hellcatem sebral všechnu šlehačku z muscle car dortu. Shelby Super Snake přináší zpátky tradici překoňovaných Mustangů. Opět stavěný na zakázku přímo u Shelbyho, opět limitovaný počtem vyrobených kusů (pouhých 500, takže si radši pospěšte). Jde o osvědčený recept a neodolatelnou nabídku pro všechny, kterým se nelíbí faceliftovaný Mustang. Shelby Super Snake totiž stojí na základech stávajícího Fordu Mustang GT. Jeho pětilitrový motor ale dostal pořádnou injekci.

Foto: Archiv Garáž.cz

Není náhoda, že začal Dodge vystrkovat růžky se svým SRT Demon. Jeho inženýři moc dobře věděli, že u Fordu, resp. u Shelbyho něco kutí. A výsledkem bude hodně vzrušující bitva, protože ačkoliv Super Snake dost pravděpodobně standardního Hellcata trumfne (za stejnou cenu, cca 69900 dolarů), na SRT Demon asi jeho obřím kompresorem krmené srdce stačit nebude. Jen si to porovnejme - Hellcat má 717 koní, Super Snake díky většímu kompresoru ještě o 33 víc (existuje i mírnější verze s pouhými 670 šimly). Mustang má výhodu modernější platformy a vyššího výkonu - ve sprintu na stovku trumfne sériového Hellcata o desetinu (3,5 sekundy), na čtvrt míle dělá rozdíl tři desetiny, Super Snake zvládne tuhle trasu za 10,9 sekundy. Všechny časy jsou na sériových gumách. Super Snake právě zažívá premiéru na slavné aukci Barrett-Jackson. Prohlédněte si ho ze všech stran v naší rozsáhlé fotogalerii.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jenže... Super Snake je limitka, kdežto Hellcata můžete mít "kdykoliv" - pomineme-li čekací lhůty a tučné příplatky za upřednostnění vašeho požadavku. SRT Demon bude určitě exkluzivnější a dost možná také v limitovaném počtu kusů, ale zatím o něm víme, že bude mít víc koní, bude o sto kilo lehčí než Hellcat a bude znatelně širší. Dodge ho odhaluje postupně, ačkoliv pozorní fanoušci filmové série Rychle a zběsile ho mohli zahlédnout v upoutávce na osmý díl, který bude mít premiéru letos v létě. Podle všeho je zatím jasné, že Demon bude minimálně stejně rychlý, ale pravděpodobně ještě rychlejší než Super Snake. Uvidíme, jak modrý ovál na tuhle výzvu odpoví, ale tohle pošťuchování nás zatím vyloženě baví.

Reklama