Hlavní obsah

Volvo S60 přiváží sportovní vzhled a rovnou 415 koní výkonu

Foto: Volvo

Volvo S60

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Auto po autu doplňuje Volvo, vlastněné čínským koncernem Geely, svou modelovou řadu. Po větším sedanu S90 a menším kombíku V60 přichází logicky i menší sedan S60. Novinka sice stojí na stejném technickém základu SPA (Scalable Product Architecture) jako příbuzný kombík, ovšem přináší ostřejší vzhled a zajímavější výkony.

Článek

Konkrétně vzhled, pochopitelně ctící aktuální designovou školu Volva, je vyloženě povedený. S60 má rozzlobenou příď, nesoucí „Thorova kladiva“ v podobě LED denního svícení. V tomto konkrétním případě však diody přesahují obrysy světlometů a přibližují se úzké masce chladiče. Boční silueta je elegantní, stejně jako nízká záď, a hezkým detailem je zvednutá linie u zadních oken.

Interiér je po vzoru nových volv v prémiové kvalitě, dostatečně prostorný a s kufrem o velikosti 442 litrů. V přední části vévodí vnitřnímu prostoru velká a na výšku orientovaná devítipalcová obrazovka infotainmentu. Té nechybí navigace, konektivita s mobilními telefony, ani vlastní připojení na internet. V katalogu se objeví tři základní výbavové stupně Momentum, Inscription a R-Design, doprovázené ještě dalšími příplatkovými prvky.

Technologickou nadřazenost chce dávat Volvo najevo hlavně v oblasti jízdních asistencí a bezpečnostních systémů. Už v základů má V60 třeba protikolizního asistenta nebo hlídání mrtvého úhlu. Za příplatek lze pořídit také systém Pilot Assist, jenž do 130 km/h prakticky přebírá řízení, funguje jako adaptivní tempomat a aktivně udržuje auto v jízdním pruhu. Po řidiči se chce už jen to, aby měl ruce na volantu.

V nabídce se objeví pouze benzínové a hybridní pohonné jednotky. Už základní přeplňovaný čtyřválec T5 má slušných 254 koní výkonu, osmistupňovou automatickou převodovku a pohon předních kol. O kus výš nabídka pokračuje motorem T6 se čtyřkolkou a výkonem 320 koní. I v tomto případě se jedná o čtyřválcový dvoulitr, jenže přeplňovaný kombinací turbodmychadla a mechanického kompresoru.

Elektrifikované jednotky označuje Volvo termínem Twin Engine, odkazujícím na kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru. Konkrétně se jedná o T6 Twin Engine s výkonem 340 koní a vrcholnou motorizaci T8 Twin Engine s rovnými 400 koňmi. Komu by ani to nestačilo, může zvolit balíček Polestar Engineered. Ten zvyšuje výkon na 415 koní a navíc přidává tužší zavěšení, výkonnější brzdy a pár dalších prvků.

Nová S60 se začne vyrábět v továrně v USA a první kusy se k zákazníkům dostanou ještě do konce roku. Vedle běžného nákupu, propaguje Volvo i svůj program Care by Volvo, který u nás zatím není dostupný. Jedná se o obdobu operativního leasingu s měsíčním poplatkem, zahrnující veškerý servis či pojištění. Oproti klasickému operáku však přináší ještě služby navíc a třeba možnost krátkodobě měnit auto podle potřeb.

Reklama

Související témata:
Načítám