Hlavní obsah

Ženeva 2019: Touring Sciadipersia Cabriolet je vrchol italské dokonalosti

Foto: Touring Superleggera

Touring Sciadipersia Cabriolet

6. 3. 2019

Jsou auta běžná, jsou auta zajímavá a pak jsou auta velmi jedinečná. Do té poslední jmenované skupiny jednoznačně patří italská ukázka ruční výroby. Tato automobilka si říká Touring Superleggera a její specialitou jsou dokonale vyladěná auta vyráběná přímo na míru bohatým zákazníkům.

Článek

Ještě před několika měsíci se mluvilo o tom, že autosalonům zvoní hrana a že už pro automobilky nejsou zajímavé. Vystavování všech těch novinek stojí velké peníze a je faktem, že některé značky se rozhodly raději investovat jinam než do výstav. Ovšem letošní Ženeva je nacpaná k prasknutí a o své místo na výsluní se zde uchází i jedna ne tak úplně známá italská automobilka, jejíž jméno byste si měli zapamatovat. Specializuje se totiž na velmi exkluzivní výrobu, a hlavně na vybrané zákazníky z řad bohatých obchodníků a šejků, které všechny ty okázalé vrcholné modely věhlasných prémiových značek už omrzely.

Automobilka se jmenuje Touring Superleggera a na autosalonu v Ženevě ukazuje velmi exkluzivní kabriolet se složitým názvem Touring Sciadipersia Cabriolet. Tihle Italové se v Ženevě ukazují pravidelně od roku 2009, kdy vznikli. V loňském roce ukázali model Sciadipersia Coupe, přičemž letošní kabriolet na něj hlavně designově navazuje. Tvůrci tvrdí, že design vychází ze zlaté éry motorismu, a proto vsadili na klasický, jednoduchý a elegantní design, který je nadčasový, takže auto bude vypadat dobře dnes i za 15 let. Novinka dostala 20palcová kola, kožené čalounění a prý i velmi zajímavou hudební aparaturu. Ovšem na podrobnosti jsou tvůrci celkem skoupí.

Co se techniky týče, nečekejte žádný hybrid nebo elektromobil, kterých je letos v Ženevě velká spousta. Kdepak, Italové na to šli jinak. Pod kapotu dostali osmiválec o výkonu 460 koní při 7 000 otáčkách za minutu. Jde o jednotku splňující normu Euro 6, přičemž veškeré její hodnoty jsou přenášeny přes šestistupňovou automatickou převodovku ZF výhradně na zadní kola. Maximální rychlost by měla být prý 289 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne pod pět sekund.

Výrobce cenu do světa nepustil, ale tvrdí, že vážnému zájemci ji samozřejmě rád sdělí. Prozradil ale, že celkem vznikne maximálně 15 kusů, přičemž poté, co zákazník složí zálohu, bude muset počkat asi 6 měsíců, než mu bude auto dodáno. Touring Superleggera pak také tvrdí, že jsou si svou prací velmi jisti, a proto všem 15 zákazníkům poskytnou dvouletou záruku na motor, a to bez omezení najetých kilometrů. Velmi jedinečný projekt, co myslíte?

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama