Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Tisíce lidí už nosí chytrá trička, na kterých není vidět pot

pondělí 00:00

Vybavujete si dobu, kdy vedle sebe existovaly „chytré“ a „hloupé“ mobilní telefony? Z pohledu dějin to byl pouhý okamžik, než ty chytré na plné čáře zvítězily. Něco podobného se možná chystá i v oblasti odívání. Seznamte se s novým trendem – s tričky, na kterých není vidět pot.

Článek

Unikátní úpravu bavlny, která to dokáže, vymyslel textilní inovátor a motorkář René Němeček. Jízdy na jeho Hondě Black Widow 750 byly prvním z náročných testů, při kterých svou technologii prověřil. A úspěšně. Spolu se dvěma parťáky proto založili v roce 2018 v Chrudimi značku CityZen. Loni za svůj nápad získali ocenění start-up roku. Do dnešního dne jejich trička a polokošile oblékly už tisíce lidí, nadšených reakcí stále přibývá. „Mnohým lidem jsme doslova změnili život,“ říká další ze zakladatelů Pavel Hrstka. Co lidé na tričkách CityZen oceňují nejvíce?

Pokrok nezastavíš, pot ano

Trika CityZen nejsou z umělých vláken, ale ze 100% bavlny špičkové kvality. Jejich „nepropotitelnost“ je dána unikátní úpravu, kterou CityZen vyvinul a používá jako jediný na světě. Tělesná vlhkost se díky speciální úpravě zachytí na vnitřní straně trička, tam se rozprostře do velké plochy a velmi rychle se odpaří. Tričko je perfektně prodyšné a příjemné na nošení, ale zvnějšku není pot vůbec vidět a tělo zůstává v suchu. Zmenšuje se tak i prostor pro množení vlhkomilných bakterií, které jinak způsobují tělesný zápach.

Foto: CityZen s.r.o.

Zakladatelé značky CityZen. Martin Burkoň (zleva), Pavel Hrstka, René Němeček

Další mimořádnou vlastností, kterou při každodenním nošení oceníte, je odolnost trička vůči ušpinění a skvrnám – třeba od vína nebo rajčatové omáčky. Téměř nic na něm neulpí, nečistotu snadno setřete papírovým kapesníčkem. Za to tričko vděčí speciální úpravě vnější strany. Trička a polokošile CityZen se navíc nemačkají a i při častém praní se nevytahují a dobře drží tvar.

Podívejte se, jak triko CityZen funguje (Video: CityZen s.r.o.)

„Lidé nám nechtěli věřit, že na první pohled obyčejné bavlněné tričko může mít takové vlastnosti. Na to je jediná odpověď – vyzkoušejte ho. Kdo ho zkusil, už nepochybuje. A vrací se k nám pro další,“ usmívá se Pavel Hrstka. Úspěch značky CityZen překonal očekávání jejích zakladatelů. Ti se několikrát dostali do situace, kdy měli sklad vyprodaný do posledního kousku a přijímali jen předobjednávky.

Na Vánoce trička budou!

„Na letošní vánoční sezonu jsme dobře připraveni. Ušili jsme pánské i dámské modely triček, polokošilí a nabídku jsme rozšířili o nové odstíny. Kdo si není jistý správnou velikostí nebo odstínem, neudělá chybu dárkovým poukazem. A vždy je tu i možnost ušití trička na míru,“ představuje nabídku CityZen René Němeček. V reakci na aktuální situaci začali šít i antibakteriální roušky. Výroba probíhá kompletně na domácí půdě, trička ani roušky tak necestují zbytečně přes půl světa, ale vznikají v rukou českých švadlen. Kompletní nabídku CityZen najdete na www.cityzenwear.cz.