Hlavní obsah

Rekordman od Volva je nyní ještě tišší a pohodlnější, má skvělý infotainment a lákavou cenovku

Foto: Volvo

Po XC90 prodlužuje Volvo decentní, ale přesně cílenou modernizací život také XC60, svému dlouhodobě nejprodávanějšímu modelu. Vyrazili jsme proto do jeho domovského Švédska, abychom zjistili, co je nového. A odpověď zní: Nic moc. A to je vlastně docela dobře…

Článek

Osvedčené pravidlo praví: Neměň, co není rozbité. A tím se přesně řídili vývojáři Volva, když modernizovali současnou XC60. Ostatně je to dlouhodobě nejprodávanější auto švédské značky i po osmi letech na trhu, takže evidentně žádné chyby napravovat nebylo nutné.

Nový rekordman

Je to jen pár dní, co Volvo XC60 převzalo titul krále prodejů švédského Volva po legendárním modelu 240. Toho se za 19 let ve výrobě prodalo 2,6 milionu kusů, XC60 ho však předstihlo s počtem 2,7 milionu kusů (z toho přes 1,5 milionu připadá na současnou druhou generaci) a další přibývají s každým dnem.

Foto: Volvo

Volvo XC60 překonává legendární Volvo 240 v prodejích. K aktuálním 2,7 milionům ještě pár desítek a stovek tisíc určitě přidá.

Modernizovanou XC60 tak poznají jen skuteční znalci podle nové masky s diagonálním žebrováním a zatmavených zadních světel (nabídku individualizace rozšířily nové designy kol a barvy laků Mullberry Red, zelená Forest Lake a stříbrná Aurora Silver), jinak vypadá pořád stejně svěže.

Foto: Volvo

Maska s diagonálním žebrováním je hlavní poznávací znak nového Volva XC60.

Minimalisticky pojatou kabinu oživily nejen nové dekory a čalounění (světlá umělá kůže Quilted Nordico a modrá látka Navy Herringbone Weave) a přepracovaná středová konzola (odkládací plocha pro telefon s indukčním nabíjením se přesunula víc dopředu a držák nápojů se tak mohl rozšířit o jeden menší), ale především výrazně vylepšený infotainment s větším displejem a systémem nové generace známým z EX30, EX90 a XC90.

Foto: Volvo

Kabinu osvěžují nové dekory a čalounění, které podtrhují uklidňující atmosféru v severském stylu.

Jeho 11,2palcová obrazovka je sice hůř zakomponovaná do palubní desky (velký displej nahoře prostě přečuhuje), ale má daleko ostřejší obraz a díky výkonnějšímu hardware taky rychlejší reakce. Systém je pořád postavený na službách Google, ale díky widgetům na obrazovce a kontextovým nabídkám zobrazovaným podle situace (při nastoupení do vozu máte po ruce tlačítko s navigací domů, po zastavení se zase zobrazí tlačítko otevření kufru, v zimě tlačítko odmrazování okna apod.) se s ním o dost příjemněji žije.

Foto: Volvo

Hlavní změnou je ale zcela nový infotainment s lepším displejem a výkonnějším hardware od společnosti Qualcomm.

Volvo se také chlubí vylepšeným odhlučněním a pohodlnějším podvozkem (FSD, frekvenčně-selektivní tlumiče, které jsou komfortní na rovinkách a jistější v zatáčkách), ale nic z toho jsme vlastně nemohli naplno vyzkoušet – testovaná plug-in hybridní verze T8 AWD totiž jezdí sametově tiše ve všech podmínkách a její standardní vzduchový podvozek (pro mild-hybridní variantu B5 k dispozici za příplatek) si hravě poradí se všemi nástrahami silnice.

Spolupráce obou pohonů je přitom takřka dokonalá, většinu času ani nevíte, jestli jedete na benzin nebo elektrony. Plné nabití baterie s kapacitou 18,8 kWh vám totiž přinese až osmdesát čistě elektrických kilometrů (v reálu najedete přes 60 km), které – když zadáte cíl vaší cesty do navigace – využíváte efektivně i na dlouhých štrekách (systém prozkoumá celou trasu a tam, kde to dává smysl, jede na elektřinu, v kopcích nebo na dálnicích pak přepne na benzin). Díky tomu jsme testovací trasu měřící kolem 150 kilometrů projeli s krásnou třílitrovou spotřebou.

Foto: Volvo

Modernizovaná XC60 jezdí ještě o trochu tišeji a hladčeji než dřív.

Když vám elektřina z baterie dojde, pořád máte k dispozici elektrický boost zrychlující reakce na povel plynového pedálu, XC60 tak působí příjemně živě. S nabitou baterií dokonce raketově, protože díky celkovému výkonu 455 koní vystřelí na stovku za pouhých 4,9 sekundy. Pokud tolik výkonu nepotřebujete, můžete zvolit slabší T6 AWD s kombinovaným výkonem 350 koní, která zvládne stovku za stále svižných 5,7 sekundy. Navíc ušetříte 100 tisíc.

B5 AWDT6 AWDT8AWD
Motormild-hybridplug-in hybrid
Výkon184 kW (250 k)257 kW (350 k)335 kW (455 k)
Točivý moment360 Nm659 Nm709 Nm
Pohonvšech čtyř kol
Akcelerace 0-100 km/h6,9 s5,7 s4,9 s
Maximální rychlost180 km/h180 km/h180 km/h
Spotřeba7,5 l/100 km0,9 l/100 km1,0 l/100 km
Kapacita baterie18,8 kWh18,8 kWh
Dojezd82 km81 km

A jestli nemůžete nabíjet doma (případně v práci), dává největší smysl sáhnout po mild-hybridní variantě B5 s výkonem 250 koní, která jezdí taky příjemně svižně a umí být docela úsporná – není problém jezdit s ní za plus minus osm litrů. A pokud naopak toužíte po větší porci elektrifikace, ještě pár měsíců počkejte, protože se brzy představí kompletně elektrická EX60 s pokročilou technikou z větší XC90…

Elektrická EX60 a hybridní XC60 se pak nějakou dobu budou prodávat bok po boku, aby si zákazníci mohli vybrat, jaký pohon preferují. Cílem modernizace XC60 tak nebylo udělat z ní kosmickou loď, ale dopřát jí pár let života navíc. A to se podařilo na výbornou. V segmentu prémiových kosmických lodí tak XC60 působí příjemně povědomým a uklidňujícím dojmem jednoduchosti a přívětivosti. A přesně to mají zákazníci Volva rádi.

Modernizované Volvo XC60 můžete koupit již za 1 548 900 Kč s mild-hybridním motorem B5 AWD, slabší plug-in hybrid T6 AWD vyjde na 1 644 900 Kč, za silnější T8 AWD dáte minimálně 1 933 900 Kč, protože je k dispozici až od střední výbavy Plus. Vůz můžete také mít v rámci speciální nabídky operativního leasingu již od 11 283 Kč bez DPH měsíčně.

Načítám