Hlavní obsah

Největší problém vyřešen: Modernizovaný Renault Austral s vylepšeným hybridem je radost řídit

Foto: Renault

Využili jsme příležitosti a kromě nového Renaultu 4 projeli v Polsku také modernizovaný Austral. Podle čeho ho poznáte a jaké novinky přiváží? A proč je tu vlastně tak brzy?

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Facelift Australu přišel dřív, než jsme čekali – vždyť je na trhu teprve tři roky. Jenže za tu dobu se objevila celá nová vlna produktů Renaultu v čele s vlajkovým Rafalem a Austral (spolu s Espacem) se jí měl přiblížit. Proto má zcela novou tvář (a také upravenou záď), díky které působí zase o něco dospěleji a hodnotněji.

V interiéru už nebylo moc co vylepšovat, protože měl skoro prémiovou kvalitu a ani infotainment openR link založený na službách Google (a běžící na dotykovém displeji s úhlopříčkou 9 nebo 12 palců) nestihl nijak zastarat. Novinkou je tak jen kamera na A-sloupku, která dokáže rozpoznat jeho obličej a podle toho vybrat uživatelský profil a změnit mnoho nastavení (nastavení sedačky a zrcátek, uložené radiostanice, nahrané aplikace a další). Drobné změny se dočkala páčka voliče převodovky pod volantem, abyste si ji nepletli s páčkou blinkrů, a také sedadla, která mají být pohodlnější a zároveň nabízet lepší boční vedení.

Foto: Renault

Kabina Australu je moc příjemným místem k životu, takže se tu měnily pouze detaily.

Tou největší a nejvítanější změnou je ale nasazení nejnovější evoluce hybridního pohonu. Ten si odbyl svou premiéru v Espacu, pak se ale nastěhoval i pod kapotu Rafalu a Australu. A první dojmy byly dost rozpačité. Nově vyvinutý hybrid totiž kombinoval přeplňovaný tříválec s elektromotorem prostřednictvím multimodální převodovky (dva kvalty pro EV, čtyři kvalty pro ICE) – a tahle trojice si zprvu moc nerozuměla. Místo hladkých změn převodů a neznatelných přechodů mezi pohony jsme se dočkali pocukávání, prodlev a hlasitého projevu zbytečně vytočeného motoru. Celý pohon evidentně potřeboval ještě dost vývojové péče…

Foto: Renault

Největší změnou je další evoluce hybridního pohonu, který už při běžné jízdě pracuje prakticky neznatelně, i když na ostré změny pořád reaguje trochu zbrkle.

Inženýři Renaultu však další čas na vývoj využili právě k tomu, aby celou spolupráci doladili. A uspěli! Nový Austral s hybridem jezdí o poznání hladčeji, oba pohony už spolupracují bez problémů a bez projevů nelibosti (akorát díra v zátahu kolem 125 km/h pořád zůstala). Jízda je také o poznání tišší a necítíte už ani vibrace tříválce, to vše díky propracovanějšímu odhlučnění a vylepšení uložení motoru v rámci modernizace. Navíc jezdíte v průměru za plus minus pět litrů, což je skvělé.

Chcete méně elektřiny?

Pokud preferujete jednodušší, méně elektrifikovaný pohon se čtyřválcem, můžete stále sáhnout po benzinové třináctistovce s mild-hybridní asistencí. Sice budete muset oželet 40 koní výkonu (na stovce je o 1,3 sekundy pomaleji), smířit se s horší spotřebou (místo pěti litrů budete jezdit spíš za sedm) a přežít CVT převodovku (jízda bude sice hladká, zato hlasitější), ale při koupi ušetříte nějakých 57 tisíc, což stojí za zvážení.

Celkový dojem z jízdy s hybridem se tak o poznání zlepšil, za jízdy ho skoro ani vnímáte jen si užíváte hladké elektrické rozjezdy a plynulou akceleraci. O to víc se můžete soustředit na pohodlný, a přitom sebejistý podvozek, nebo řízení zadní nápravy zlepšující agilitu. Také můžete vnímat příjemnou atmosféru povedeného interiéru, užívat si snadnou práci s infotainmentem a vůbec si vychutnávat celou jízdu. Austral tak znatelně dospěl a o to větší radost bude s ním žít.

Modernizovaný Renault Austral si již můžete koupit, jeho ceník začíná na akční částce 667 080 Kč za benzinovou verzi a 702 140 Kč za hybrid. A základní výbava není žádná holota, má třeba full LED světlomety, bezklíčový přístup, dvouzónovou klimatizaci, 9″ infotainment s navigací, zadní, přední i boční parkovací senzory s kamerou nebo 18″ kola.

Načítám