Článek
Faceliftovanou Corollu Cross poznáte na první pohled podle přepracovaných předních partií s novými světlomety spojenými podsvětlenou horizontální linkou, dále podle nové voštinové masky a odlišně tvarovaného nárazníku. Ke změnám, už trochu decentnějším, ale došlo i vzadu. Také tady najdeme modifikované lampy.
V interiéru narazíme na upravený středový tunel s menším voličem převodovky. Díky tomu se nyní pod středovou konzolu vejdou dva telefony vedle sebe nebo třeba mobil a peněženka – plocha vlevo pak nabízí bezdrátové nabíjení. Toyota vyzdvihuje použití hodnotnějších materiálů či ambientní osvětlení.
Celkový dojem ale zůstává podobný jako u provedení před modernizací. Corolla Cross uvnitř působí možná trochu chladně a nudně, ale současně příjemně normálně. Život na palubě významně usnadňuje přítomnost fyzických ovladačů, které jsou po interiéru rozmístěny velice logicky, špatný není ani infotainment.
Uvnitř je příjemně, kufr neohromí
Jedinou větší výtku mám k nepříliš uživatelsky přívětivému řešení deaktivace některých bezpečnostních asistentů, zejména akustického upozorňování na překročení povolené rychlosti, které stejně jako u všech ostatních aut nefunguje přesně. Systém se vypíná několika kroky přes tlačítka na volantu a digitální přístrojový panel.

Omlazená Corolla Cross dostala novou středovou konzolu s větším odkládacím prostorem.
Jinak si ale není na co stěžovat. Corolla Cross nabízí slušná sedadla, je z ní dobrý výhled a poskytuje obstojný vnitřní prostor. Na zadní lavici se pohodlně uvelebí dvojice nadprůměrně rostlých dospělých, najdou tu dost místa na šířku, na výšku i na nohy.
Mírným zklamáním může být velikost kufru, na kterou má vliv konkrétní motorizace. Zatímco u základního hybridu s 1,8litrovým motorem zavazadelník pojme 473 litrů, testované hybridní provedení s dvoulitrem a pohonem všech kol nabízí jen 390litrový a docela mělký kufr. Menší objem alespoň částečně vyvažuje poměrně dlouhá a široká ložná plocha.
Po sklopení opěradel zadních sedadel, dělených mimochodem v méně praktickém poměru 60:40, Corolla Cross pobere až 1 359 litrů.
Svižně i úsporně
Modernizovaná Toyota Corolla Cross je k dispozici se dvěma hybridními motorizacemi, 1.8 Hybrid a 2.0 Hybrid. Obě kromě elektrifikace spojuje použití převodovky e-CVT, liší se však, jak naznačuje označení, velikostí čtyřválcového spalovacího motoru.

V kabině je všechno tak nějak na svém místě. Potěší přítomnost fyzických ovladačů.
Slabší sází na osmnáctistovku, výkonnější na dvoulitr. Standardem je pohon předních kol, ale provedení 2.0 Hybrid pořídíte i se čtyřkolkou AWD-i. Pohon všech kol zajišťuje druhý elektromotor, který s výkonem 30 kW roztáčí kola zadní nápravy. Právě verzi se čtyřkolkou nám Toyota svěřila k týdennímu testu.
A ještě jedna věc, kterou byste měli vědět - dvoulitr během modernizace přišel o 19 koní (aby splnil emisní normu Euro 6eb), kvůli tomu se snížil také celkový výkon hybridní soustavy – na 178 koní. Protože ale Toyota současně optimalizovala pohon tak, aby lépe a efektivněji využíval elektromotor, v praxi nižší výkon podle mě nepoznáte.
Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i jede moc pěkně a díky okamžitě dostupné elektrické výpomoci působí sympaticky živě. Nikdy jsem neměl pocit, že bych pro bezpečnější předjíždění a podobné každodenní silniční manévry potřeboval větší výkon.

Omlazenou Corollu Cross poznáte podle nových světel a jiné přední masky.
Dynamice pomáhá také převodovka, která ve skutečnosti neřadí. Když řidič zatlačí na plynový pedál, skříň e-CVT nehledá kvalty, ale rovnou pošle spalovací motor do otáček – a vůz tak hned akceleruje.
Komfortem potěší. Až na jednu věc
Důstojné zrychlení však v Corolle Cross není jen příjemnou zkušeností. I v této toyotě ho doplňuje trochu nepříjemný hluk. Převodovka e-CVT totiž současně motor drží v otáčkách po celou dobu akcelerace.

Vzadu je více než dost místa pro dva dospělé pasážery.
Toyota sice právě v rámci modernizace zapracovala na odhlučnění, přidala tlumicí materiály a izolační hmoty, přesto je spalovací motor v některých situacích, zejména při předjíždění, stále dost slyšet.
Tento jev bohužel vynikne o to víc, že v mírné zátěží Corolla Cross funguje úžasně tiše a kultivovaně, zvlášť když se pohybuje na elektřinu. A to umí docela často. Těží z toho pak i spotřeba, která se ve městě snadno vejde pod 5 l/100 km.
Úspornost samozřejmě klesá s tím, jak moc se do práce zapojuje spalovací motor. Na dálnici proto zázraky nečekejte, apetit se tam může dostat nad sedm litrů. Já jsem týdenní test zakončil s průměrem rovných 6 l/100 km.

Kufr není moc velký, nabízí objem jen 390 litrů.
Péče se v rámci modernizace dočkal také podvozek, hlavním cílem bylo zlepšení komfortu, včetně toho akustického. Omlazená Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i je každopádně krásně pohodlné auto, které spolehlivě tlumí a filtruje drtivou většinu nerovností.
Navíc se hezky řídí, působí docela hbitě, na SUV mění ochotně směr, solidně drží stopu a moc se nenaklání. O vyloženě sportovním projevu nemůže být řeč, ale jízdní projev je takový sympaticky univerzální a vyvážený.
Toyota Corolla Cross byla už před modernizací hodně dobré auto, nyní je ještě lepší. Jasně, stále působí trochu chladně, „emočně ploše“, jenže současně jde o vůz nádherně nekonfliktní, v němž se prostě budete cítit dobře. Navíc přidává povedený hybridní pohon poskytující zajímavou kombinaci slušné dynamiky a výborné spotřeby.
Příjemný je také pohled do ceníku. Corolla Cross není vyloženě levné kompaktní SUV, ale české zastoupení pro omlazené provedení alespoň připravila akční ceny zahrnující zvýhodnění 30 tisíc korun, k němuž můžete získat ještě bonus za výkup staršího vozu. Corolla Cross tak ve verzi 1.8 Hybrid startuje na částce 864 900 Kč (bez bonusu za výkup; s ním je to 814 900 Kč).
Testovaný hybrid s dvoulitrem začíná na 939 900 Kč (s bonusem za výkup 889 900 Kč), s pohonem všech kol vůz stojí nejméně 1 049 900 Kč (s bonusem za výkup 999 900 Kč).
| Technické údaje | |
|---|---|
| Motor | řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + 2× elektromotor |
| Zdvihový objem | 1 987 cm3 |
| Výkon | 98 kW (133 k) při 6 000 ot./min. |
| Točivý moment | 190 Nm při 4 400 – 5 200 ot./min. |
| Kombinovaný výkon hybridního ústrojí | 131 kW (178 k) |
| Převodovka | automatická, e-CVT |
| Pohon | všech čtyř kol |
| Pohotovostní hmotnost | 1 435-1 550 kg |
| Akcelerace 0–100 km/h | 7,6 s |
| Maximální rychlost | 180 km/h |
| Spotřeba (kombinace) | 5,3-5,7 l/100 km |
| Objem palivové nádrže | 43 l |
| Kola a pneumatiky | 225/50 R18 |
| Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 460/1 825/1 620 mm |
| Rozvor | 2 640 mm |
| Objem zavazadlového prostoru | 390 l |







