Hlavní obsah

S nejnovějším Subaru Outback Field na poli nezapadnete. Zakladatel crossoverů je zase lepší

Foto: Lukáš Volšický

Japonské Subaru pokračuje v pravidelné evoluci svého vlajkového modelu Outback a v nejnovější generaci představuje spoustu nových vylepšení. Na první dojem to nevypadá, ale Outback nově nabízí výrazně zmodernizovanou techniku, vylepšený systém EyeSight se širším zorným polem dvojice kamer i novou výbavu Field pro nadšence s aktivním životním stylem.

Článek

Kombíků, co se odváží na lesní a polní cesty, je na dnešním trhu už jen pár. Nejmodernější rodinná kombi i menší či větší SUV cílí hlavně na příjemnější život ve každodenním městském provozu, ale co když občas chcete nechat civilizaci za zády a jet se podívat k lesu, aniž byste potřebovali opravdový off-road? Subaru se kdysi rozhodlo spojit obojí dohromady, a změnit tak svět.

Kompromisy nikdy nejsou dokonalé, jenže Subaru vylepšuje koncept kombíku do lehkého terénu už přes 27 let a dokonalosti se blíží. Tehdy uvedlo první Outback jako zakladatele crossoverů a se jménem po nehostinném území Austrálie vyvinulo ideální auto pro lidi milující dobrodružství. Vlajková loď značky se navíc relativně nově prodává v nejnovější generaci, zdokonalující všestrannost vozu.

Foto: Lukáš Volšický

Žijete na českém venkově a hledáte auto, s jakým se nemusíte bát vjet na rozbitou polní cestu ani do závěje? Subaru pro vás má ideálního kandidáta

Outdoorový Outback Field cílí na zákazníky s aktivním životním stylem

Nejnovější Subaru Outback už vyrostlo do velikosti moderních SUV a z dřívějšího kombíku mu zůstávají jen ty nejdůležitější rysy. Nových mezigeneračních změn si všimnou zejména nadšenci, přičemž nejnovější evoluce má výraznější ochranné plasty i ostřejší rysy, viditelné hlavně na nové masce chladiče a předních bi-LED světlometech. Subaru se drží tradice a respektuje konzervativnost svých příznivců.

Pro ty je praktičnost důležitější než móda nebo nový designový jazyk co 3 roky. Charakteristické ochranné plasty nejsou pouze na parádu a doplňují je výrazné střešní ližiny, dostupné ve dvou verzích podle výbavy. Varianta Field je má pevné s integrovanými háčky a dynamickou nosností 100 kg, všechny ostatní výbavy pak mají ližiny s integrovanými výklopnými příčníky a nižší nosností 67,5 kg.

Foto: Lukáš Volšický

Outback se nejprve představil jako robustnější varianta kombíku Legacy a původní rysy jsou vidět i v nejnovějším modelu. I když má rozměry dnešních SUV, proporcemi karoserie stále připomíná kombi

Subaru Outback Field teď navíc nejlépe vystihuje hlavní myšlenku modelu. Subaru na nejdůležitějším americkém trhu provedlo rozsáhlý průzkum, aby zjistilo, že nejčastějšími majiteli jsou příznivci aktivního životního stylu. Zamyslelo se a pro nejnovější generaci Outbacku vyvinulo výbavu s masivnějšími ližinami a praktickým vodu odpuzujícím odolným čalouněním StarTex. To doplňuje standardní čalounění nižších výbav a jemnou kůži Nappa vrcholného modelu Touring.

Když se následně posadíte do nejnovějšího Outbacku, uvědomíte si, že za zvenku viditelnou evolucí je malá revoluce. Spolu s „novou“ platformou Subaru Global automobilka vsadila i na nový infotainment s dotykovým 11,6palcovým displejem. Dosud nejpokročilejší systém v Subaru kombinuje klasická tlačítka nejčastějších funkcí s dotykovým i hlasovým ovládáním a přidává k tomu vylepšenou bezpečnost.

Foto: Lukáš Volšický

Subaru udělalo průzkum na nejdůležitějším americkém trhu, aby zjistilo, že zákazníci chtějí praktičtější auto pro sportovní aktivity. I díky tomu se představilo nové omyvatelné čalounění StarTex

Bezpečí posádky i dalších účastníků každodenního provozu je pro Subaru klíčové, a proto nejnovější Outback pracuje s komplexním bezpečnostním monitorováním únavy a pozornosti řidiče i vylepšeným systémem EyeSight. Nově dvojice kamer na čelním skle sleduje i hrozící nebezpečí z protisměru, a díky širšímu zornému poli umí zabránit srážce s přecházejícím chodcem nebo cyklistou při odbočování.

Nenápadná, avšak rozsáhlá modernizace známé techniky

Všechny novinky nejnovějšího Subaru Outback nepoznáte, dokud se na ně nezeptáte. Automobilka totiž s pro Outback novou platformou SGP vylepšila i techniku. Jen v atmosférickém 2,5litrovém čtyřválcovém boxeru s vyšším kompresním poměrem přepracovala přibližně 90 procent dílů, a kvůli plnění nejnovějších emisních limitů použila filtr pevných částic. To vše napomáhá maximálnímu výkonu 169 koní (124 kW) a zvýšení točivého momentu z 235 na 252 Nm.

Foto: Lukáš Volšický

Letmým pohledem do tabulky parametrů se typický 2,5litrový čtyřválcový boxer zdá jako starý známý motor, ale ve skutečnosti prošel velkou modernizací. V novém Outbacku se z 90 procent skládá z nových dílů

Spolu s charakteristickým motorem s protilehlými písty Subaru vylepšilo i jedinou automatickou převodovku Lineartronic CVT. S nově rozšířeným rozsahem převodových poměrů variátoru odpovídá osmistupňovému automatu a s inovovaným hydraulickým systémem a nižší viskozitou oleje pracuje s nižšími ztrátami. Standardem pak zůstává pohon všech kol Symmetrical AWD s aktivním vektorováním točivého momentu.

Výsledkem úsilí japonských inženýrů je silnější Outback, při jízdě působící živějším dojmem než předchůdce. Vlajková loď Subaru tradičně patří k nejlépe jezdícím moderním modelům značky a nově má i slušnou dynamiku, která dovoluje i svižná předjíždění. Dvoupůllitrový boxer si navíc perfektně rozumí s vylepšeným variátorem, díky čemuž Outback jezdí příjemně hladce. A to za přibližně 8 l/100 km mimo město a přibližně 10 l/100 km ve městě.

Foto: Lukáš Volšický

Abyste neztratili zájem zákazníků, musíte držet krok s trendy. V Subaru se tedy rozhodli vyvinout nový infotainment s vertikálním tabletem a různými způsoby ovládání funkcí

Rychlost, jakou však oproti některým konkurentům ztrácí na rovinkách, umí nabrat v zatáčkách. Spolu s novou platformou v Subaru vylepšili i podvozek a řízení, přičemž výrazně zvýšili torzní tuhost vozu. Nový Outback tak přesněji reaguje na povely řidiče a spoustu zatáček projedete i svižnějším tempem s absolutní jistotou. V nouzi jsou vám pak k dispozici opravdu silné brzdy s elektrickým posilovačem účinku.

To nejlepší z potenciálu nejnovějšího Outbacku ale využijete až ve chvíli, kdy se rozhodnete sjet z asfaltu a po prašné polní cestě vyrazíte vstříc horizontu. Se světlou výškou 213 milimetrů (oproti předchůdci +13 mm), nájezdovými úhly 19,7 stupně vpředu a 22,4 stupně vzadu a přechodovým úhlem 21 stupňů s ním lehčím terénem projedete. Odolné tlumiče si hravě poradí i s rychlejší jízdou po nerovnostech.

Foto: Lukáš Volšický

Dvojice kamer bezpečnostního i asistenčního systému EyeSight je nově až na čelním skle, díky čemuž má širší zorné pole. Nově umí spatřit chodce i cyklisty při odbočování a hlídat nebezpečí hrozící z protisměru

Nejnovější Subaru Outback je dokonalou ukázkou toho, že chytře vymyšlené kompromisy mohou fungovat. Japonci z revolučního crossoveru vyvinuli praktické auto pro všechny, co zastávají, že neexistuje špatné počasí, ale pouze špatní oblečení. Nová „outdoorová“ výbava Field je s novým omyvatelným čalouněním připravena i na to, že za volant usednete zablácení a totálně promočení. Nabízí vám životní svobodu, jako na dnešním trhu jen málo aut.

Nejnovější Subaru Outback se v Česku prodává se základní cenou od 1 085 000 Kč za nejnižší výbavový stupeň Active. Outback v testovaném outdoorovém provedení Field koupíte za cenu od 1 180 000 Kč a za nejluxusnější variantu Touring zaplatíte minimálně 1 240 000 Kč. Všechny ceny jsou včetně daně.

Technické údaje
Motorčtyřválec boxer, atmosférický, uložený vpředu podélně
Zdvihový objem2 498 cm3
Výkon124 kW (169 k) při 5 000–5 800 ot./min.
Točivý moment252 Nm při 3 800 ot./min.
Převodovkaautomatická s plynule měnitelným převodem
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 721 kg
Akcelerace 0–100 km/h10,2 s
Maximální rychlost193 km/h
Spotřeba (kombinace)8,6 l/100 km
Objem palivové nádrže63 l
Kola a pneumatiky225/60 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 870/1 875/1 670 mm
Rozvor2 745 mm
Objem zavazadlového prostoru561 l

Reklama

Související témata:
Načítám