Hlavní obsah

Srovnání tisícovek: Porazí nová Octavia předchůdce?

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

A je to tady, na tohle auto jsme se hodně těšili. Škodovka nám novou variantou poslední Octavie dala vzpomenout na časy, kdy jsme na našich cestách drtili úžasné tisícovky. Ano, novou základní motorizací nové Octavie je litrový tříválcový motor.

Článek

Koncern Volkswagen Group představil nový přeplňovaný tříválec už ve faceliftovaném modelu Polo a bylo jen otázkou času, kdy se rozšíří i mezi další značky a modely. Na jaře letošního roku se dostal i do Škody Octavie. Trošku jsme se obávali, jak tím utrpí dynamika relativně velkého vozu, ale technické parametry mluví o tom, že by měl být tříválec lepší, než dřívější přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,2 TSI.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jaká je realita jsme zjišťovali ve srovnávacím testu, do kterého jsme pozvali i starou Škodu 1000 MB z konce šedesátých let, která je takovým vzdáleným předchůdcem Octavie 1,0 TSI. A nakonec z toho vzniklo vskutku zajímavé srovnání s překvapivě neočekávaným vyvrcholením. Tak co, naváže nová Škoda Octavia 1,0 TSI na své litrové předchůdce?

Tisícovka nebyla jediná

Nejznámější tisícovkou je samozřejmě model 1000 MB, který měl přezdívku v označení, ale pokud se budeme řídit objemem motoru, tak škodovka představila ve své historii hodně modelů s motorem o objemu jednoho litru. Je to logické z pohledu použití jednoho motoru po dlouhá léta. Litrový motor tak měla i stovka, následně také Škoda 105 a navíc i Fabia Junior, která disponovala výkonem 50 koní. 

Reklama

Načítám