Hlavní obsah

Spyker C8 Preliator Spyder: Se švédským srdcem

Foto: Archiv Garáž.cz

Kupátko a kabriolet od Spykera už jsme viděli, ale do Ženevy tahle stokusová limitka přichází s velkou novinkou, která dělá z kompaktního sporťáku ještě zajímavější volbu pro fajnšmekry, kteří na ni mají.

Článek

Co si budeme povídat, Spyker byl vždycky tak trochu osobitá volba. Hlavně designově, protože sporťákům od téhle společnosti jste... jak se to říká... museli přijít na chuť. Někomu se to podařilo za několik let, někomu nikdy. A jiný se zamiloval na první pohled. Design je zkrátka subjektivní věc a potvrzuje to i nový Spyker C8 Preliator. Předek a bok jsou nečekaně konvenční, trochu připomínají možná Lotus Elise nebo Exige (dává to smysl, když si vezmete, že auto ze součástek od Lotusu vychází), ale zezadu už je to opět Spyker se spoustou "kudrlinek". Přesto má ale Preliator nečekaný trumf. Původně se počítalo s tím, že přijede poháněn motory od Audi, ale zakladateli společnosti Victoru R. Mullerovi, se povedlo přemluvit ke spolupráci samotného Christiana von Koenigsegga. Švédský otec hypersportů tak speciálně pro tenhle model (v obou variantách) vyvinul variantu svého pětilitrového osmiválce.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ve Spykeru dává tenhle motor 600 koní a 600 newtonmetrů. Šestkou pak začíná i počet stupňů manuální převodovky, kterou si podle Mullera zájemci vysloveně vydupali. Volba manuálu samozřejmě pomohla i s hmotností, Preliator má rozumných 1390 kilogramů, což mu v kombinaci se silným osmiválcem umožňuje zrychlit z nuly na stovku za 3,6 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti přes 320 km/h. Základní verze roadsteru, kterého vznikne již zmíněných sto kusů, vyjde zákazníka na půl milionu dolarů s daní. Ano, není to levná záležitost a mnozí by se určitě rozhodli pro něco od konkurence, ale motor z Koenigseggu dělá ze Spykera o něco lákavější zboží. Zvlášť pro ty, kteří si nemohou dovolit Ageru nebo One:1. 

Reklama

Načítám