Hlavní obsah

Smutná pravda: Kdo pracuje pro Ferrari, nikdy si ho nepořídí

Foto: Archiv redakce
20. 7. 2017

Marketingový ředitel italské automobilky jenom potvrdil, o čem se už delší dobu šušká. Ferrari svým zákazníkům často říká ne a vlastně je na to i docela pyšné. Poslední dobou v tom ale ani zdaleka není samo.

Článek

O tom, co všechno u Ferrari musíte splnit, abyste dostali některý z těch exkluzivnějších modelů, už jsme psali hodněkrát. Ani dobří zákazníci, kteří mají v garáži nejedno Ferrari, často nemají šanci u modelů jako Speciale nebo výjimečného LaFerrari. To už musíte mít v garáži všechny modely od Ferrari za posledních deset let, poctivě docházet na řidičské kurzy a večírky, znát minimálně dva lidi z představenstva apod. Řadoví zaměstnanci nemají nárok vůbec, protože to by před movitými zákazníky působilo vyloženě divně. Jedinou výjimkou jsou piloti závodní stáje Ferrari, kteří mají místo v pořadníku zajištěné. Ostatní ale mají smůlu, často dokonce i u "běžných" modelů jako 458 a 488.

Foto: Archiv redakce

Můžeme se za to Ferrari posmívat, ale i ostatní výrobci supersportů jdou tímhle směrem. Aut je prostě málo, takže když McLaren přijde s nějakou novinkou, nebo Lamborghini postaví Performante či SV Roadster, můžete si být jisti, že o jejich existenci se jako první dozvěděli významní zákazníci, kteří ho ještě před oznámením víceméně rozebrali. Podobně tomu bylo u Porsche 911R a určitě i u aktuální 911 GT2 RS. Dokonce i Ford, který se vždycky chvástal tím, že staví auta, které si může pořídit i dělník od pásu (u Mustangů je to naštěstí pořád pravda) se vrhnul do výběrového řízení na nový Ford GT tak vehementně, že zaskočil většinu zákazníků i novinářů. Takhle drakonické podmínky nikdo nečekal, ale vypadá to, že Ford GT je oním výjimečným vozem, o který bude za pár let obrovský zájem. Jeho majitelé tak mají skutečně kliku, ačkoliv museli kvůli koupi proskakovat překážkovou dráhou.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama