Hlavní obsah

Smutná pravda: Kdo pracuje pro Ferrari, nikdy si ho nepořídí

Foto: Archiv Garáž.cz
20. 7. 2017

Marketingový ředitel italské automobilky jenom potvrdil, o čem se už delší dobu šušká. Ferrari svým zákazníkům často říká ne a vlastně je na to i docela pyšné. Poslední dobou v tom ale ani zdaleka není samo.

Článek

O tom, co všechno u Ferrari musíte splnit, abyste dostali některý z těch exkluzivnějších modelů, už jsme psali hodněkrát. Ani dobří zákazníci, kteří mají v garáži nejedno Ferrari, často nemají šanci u modelů jako Speciale nebo výjimečného LaFerrari. To už musíte mít v garáži všechny modely od Ferrari za posledních deset let, poctivě docházet na řidičské kurzy a večírky, znát minimálně dva lidi z představenstva apod. Řadoví zaměstnanci nemají nárok vůbec, protože to by před movitými zákazníky působilo vyloženě divně. Jedinou výjimkou jsou piloti závodní stáje Ferrari, kteří mají místo v pořadníku zajištěné. Ostatní ale mají smůlu, často dokonce i u "běžných" modelů jako 458 a 488.

Foto: Archiv Garáž.cz

Můžeme se za to Ferrari posmívat, ale i ostatní výrobci supersportů jdou tímhle směrem. Aut je prostě málo, takže když McLaren přijde s nějakou novinkou, nebo Lamborghini postaví Performante či SV Roadster, můžete si být jisti, že o jejich existenci se jako první dozvěděli významní zákazníci, kteří ho ještě před oznámením víceméně rozebrali. Podobně tomu bylo u Porsche 911R a určitě i u aktuální 911 GT2 RS. Dokonce i Ford, který se vždycky chvástal tím, že staví auta, které si může pořídit i dělník od pásu (u Mustangů je to naštěstí pořád pravda) se vrhnul do výběrového řízení na nový Ford GT tak vehementně, že zaskočil většinu zákazníků i novinářů. Takhle drakonické podmínky nikdo nečekal, ale vypadá to, že Ford GT je oním výjimečným vozem, o který bude za pár let obrovský zájem. Jeho majitelé tak mají skutečně kliku, ačkoliv museli kvůli koupi proskakovat překážkovou dráhou.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.