Článek
Sportovní automobil Sabra GT vyráběla izraelská automobilka Autocars Co. Ltd. v Haifě. Neznámá značka se chtěla dostat mezi sportovní smetánku a šla na to docela chytře, když zkusila oslovit někoho z tehdy populárních britských výrobců. Obrátila se na Reliant a přebírala stavebnice (celkem 50 kusů) i hotové modely Sabre (těch bylo rovných sto). Jenže tento model s původně čtyřválcovým a později šestiválcovým motorem Ford nebyl zrovna trhák a vzniklo oficiálně pod značkou Reliant jen 135 aut.
Izraelci prodávali auto pod jménem Sabra GT (jméno Sabra znamená v hebrejštině kaktus, což vysvětluje i znak) mezi roky 1961 až 1968 a to nejen na domácím trhu, ale i v zahraničí. Poněkud překvapivě se Sabry prodávaly třeba v Nizozemí a startovaly tehdy na ceně 13 490 guldenů. Po započtení inflace by to dnes dělalo v přepočtu téměř 2,5 milionu korun. Dalších 81 aut se prodalo v Belgii a 41 kusů zamířilo do Spojených států Amerických. Ovšem izraelské verze dostaly jen čtyřválcové motory o objemu 1,7 litru z Fordu Consul a to s výkonem 75 nebo 95 koní. Maximální rychlost sporťáku tak byla jen 150 u slabší a 175 km/h u silnější verze.
Pokud by někoho lákalo mít sportovní raritku z ne zrovna automobilové země doma, má štěstí. Octane Cars & Classics v Belgii má nyní jednu Sabru v nabídce a prý je to nyní jediná Sabra na světě, která se prodává. Vzhledem k tomu, že se prý dochovala jen stovka aut, je to velmi pravděpodobné. Konkrétní kousek se prodal v belgických Antverpách a posledních 20 let jej vlastnil Vincent Wounters, majitel prodejny Octane. Auto je prý v dobrém a navíc původním stavu s veškerými doklady, kde se dočtete i to, že rádio a tažné oko jsou příplatkové prvky. Nového majitele vyjde na 22 tisíc euro, tedy něco přes 560 tisíc korun, což za raritu s malým nájezdem 55 380 kilometrů není zase tak moc.