Hlavní obsah

Moderní obytňák s vojenskou historií. Britský armádní Land Rover 101 našel nové civilní využití

Foto: Bring a Trailer

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Najdete je v Moje sledované na Seznam.cz.

Nadšenci do kempování v nevšedních obytných autech i milovníci vojenských aut, zbystřete! V Anglii je pořád k mání exkluzivní obytňák zakládající na armádním užitkovém speciálu Land Rover 101 Forward Control. Nynější majitel jej zmodernizoval a vybavil pro kempování mimo civilizaci, kam s ním bez problémů dojedete díky pořádné technice pro jízdu v terénu.

Článek

Uvažujete o novém obytňáku na zbytek letošní sezóny? Pokud jste staromilci se zájmem o historickou techniku a vojenství, máme pro vás parádní tip. V Anglii se objevil neobyčejný obytňák zakládající na armádním Land Roveru 101 Forward Control. Dnešní majitel jej koupil od polského sběratele a udělal decentní přestavbu na expediční speciál, se kterým vás čeká úžasná dovolená mimo civilizaci.

Speciální obytná přestavba stojí na výhradně vojenském Land Roveru vyráběném v 70. letech pro britskou armádu. Během své povinné služby plnil úkoly velitelských a radiových vozidel, vojenských sanitek, a dokonce také nosičů raket Rapier ve službách britského vojenského letectva RAF. Britská armáda se jich začala zbavovat v 90. letech, kdy se „stojedničky“ konečně dostaly do rukou nadšenců z řad civilistů.

Foto: Bring a Trailer

Obytný Land Rover 101 Forward Control začal svůj život jako vojenský speciál pro britskou armádu. Ve výslužbě se dostal k polskému sběrateli, který jej později prodal dnešnímu majiteli

Vojenskou minulost pochopitelně má i dnešní obytňák. Prvním majitelem užitkového speciálu pro vojáky bylo britské ministerstvo obrany a až dnešní majitel udělal záslužnou práci pro zachování vozu dalším generacím. Na původně vojenském náklaďáku pozinkoval dveře a další proti korozi nechráněné kovové díly, které následně spojil se zakázkovou hliníkovou kabinou v nových barvách, typických pro klasické civilní Land Rovery.

Když následně nahlédnete do expedičního obytňáku, najdete v něm autentickou, avšak technologicky moderní obytnou přestavbu. V elektricky ovládaném střešním stanu se vyspí dva lidé, přičemž na střeše je i dvojice 100 W solárních panelů. Elektrickou síť dále tvoří dvě baterie Victron s kapacitou 125 Ah, ovladače C-Tek, měnič napětí Cotek 3,5 kW a napájecí jednotka Sergeant EC160 s nabíječkou.

Foto: Bring a Trailer

Nynější majitel z bývalého armádního vojenského speciálu udělal unikátní obytňák, přičemž jej kompletně zmodernizoval podle dnešních standardů

I díky tomu v klasickém obytňáku objevíte moderní LED osvětlení, nezávislé topení Webasto, 240 V elektrické zásuvky, audio s bluetooth konektivitou nebo lednici Snomaster. Nadšený majitel navíc obytňák vybavil i kuchyňským koutem s dřezem a jednoplotýnkovým plynovým vařičem, systémem filtrace vody Lifeline a nerezovou nádrží na 60 litrů čisté vody.

A s cílem cestování s klidem na duši se věnoval i zastaralé vojenské technice. Osmiválec Rover vybavil renovovanými duálními karburátory Stromberg, novým palivovým čerpadlem, hliníkovým chladičem, palivovou nádrží, nerezovým výfukem, zakázkovým chladičem oleje, výkonným alternátorem WOSP nebo modernějším zapalováním Viper. Nové jsou i kotoučové brzdy na všech kolech a vzduchové odpružení s nastavitelnou světlou výškou a speciálními tlumiči Bilstein.

Foto: Bring a Trailer

Spaní pro dvě osoby se nachází v elektricky ovládaném střešním stanu. Vnitřní zástavba pak nabízí vše, co pro přežití mimo civilizaci potřebujete

Obytný Land Rover 101 Forward Control se díky své vojenské minulosti neztratí ani při dobrodružných výletech do terénu. Už z výroby je vybaven čtyřstupňovou manuální převodovkou LT95, redukcí a pohonem všech kol s vakuově ovládanou uzávěrkou středového diferenciálu. Nynější majitel jej při přestavbě navíc vybavil kvalitním obutím Michelin XZL na 16palcových ocelových kolech.

A proč vám jej přibližujeme? V dnešních dnech totiž unikátní obytný Land Rover hledá nový domov. Majiteli se nedaří jej úspěšně prodat a první aukce skončila teprve před pár dny s nejvyšší nabídkou přibližně 1,5 milionu Kč. Majitel za něj však chce více peněz, ale jeho prodejní minimum bohužel neznáme.

Reklama