Hlavní obsah

Šéf Renaultu a Nissanu Carlos Ghosn obviněn z krácení daní

Foto: Nissan

Mezi manažery se stal legendou, jeho přístup mu zajistil místo v učebnicích

20. 11. 2018

Carlos Ghosn se proslavil obratnou záchranou automobilek Renault a Nissan a následným spojením s Mitsubishi vytvořil obrovské automobilové impérium, které má ambice stát se světovou jedničkou. Získal si tak slávu, obdiv a místo v manažerských učebnicích. Nyní však bude čelit obvinění z finančních podvodů.

Článek

Kariéra čtyřiapadesátiletého Carlose Ghosna, jednoho z nejvýznamnějších manažerů automobilového průmyslu, byla strmá a velice úspěšná. Po příchodu z Michelinu v půlce devadesátých let pomohl náročnou restrukturalizací vrátit Renault do černých čísel, pak k němu připojil Nissan, který následně vytáhl hrobníkovi z lopaty, a před dvěma lety připojením Mitsubishi (které na nutné oživení teprve čeká) vytvořil jednoho z největších producentů aut na světě. Stal se tak hrdinou a ukázkovým příkladem pro mnoho jeho následovníků. Nyní však bude čelit daleko větší hrozbě – vězení.

Foto: Nissan

Dvě automobilky postavil na nohy, nyní jim je podráží a sám míří za mříže

V Japonsku byl totiž zatčen a obviněn z nepřiznání části příjmů a tedy krácení daní. A nejde o žádné drobné, tamní média uvádějí částku 44 milionů USD v průběhu posledních 5 let. Nissan oznámil, že aktivity Ghosna již několik měsíců interně vyšetřuje a kromě nepřiznání odměn zjistili také zneužívání firemních peněz pro soukromé účely a další pochybení. Spolu s ním byl vyšetřován i Greg Kelly, personální ředitel Nissanu, který mu podle všeho pomáhal krýt záda.

Na základě těchto zjištění je Nissan připravený Carlose Ghosna odvolat z pozice předsedy správní rady, akcie Nissanu navíc klesly o 11 procent. Vedle této funkce je Ghosn také generálním ředitelem Renaultu, akcie francouzské značky na novou informaci zareagovaly pádem o 13 procent, takže ani tam mu nepoděkují. „Reakce akcií ukazuje, jak klíčovou osobou je," upozornil podle agentury Reuters analytik Raghav Gupta-Chaudhary ze společnosti Citibank. Nyní je však ze hry, vlastní hamižností poškodil všechny automobilky, které tak pracně zachraňoval, i vlastní blyštivou pracovní pověst. Smutný konec manažerské ikony.

Domníváte se, že když má někdo hodně, nemá už zapotřebí chtít ještě víc? Anebo spíš platí, že čím víc někdo má, o to víc chce mít? Zajímají nás vaše názory v diskusi...  

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama