Hlavní obsah

Seat Leon Cupra podlehne diktátu - stane se z něj čtyřkolka!

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Volkswagen si dělá po Dieselgate další úklid ve svém kurníku. A tentokrát změna zasahuje i koncernovou automobilku Seat, jejíž hothatchová hvězda projde v rámci dalšího faceliftu radikální obměnou.

Článek

Seat Leon Cupra byl a je jedním z nejlepším kupů v hothatchovém segmentu. Extrémně férově naceněná předokolka, která ještě nedávno vládla na Nordschleife, se solidní výbavou, pohledným designem a v současné generaci konečně i celkem slušným interiérem (ačkoliv se tu rezervy oproti zbytku koncernu pořád ještě najdou). A v rámci ještě stále čerstvého faceliftu dokonce dostala přídavek v podobě deseti koní! Přesto těch 290 šimlů je na přední nápravě díky pokrokovému vektorování dobře zvládnutelných a v kombíku je tohle auto neuvěřitelně lákavým balíčkem. Co byste tak chtěli na tomhle autě snů měnit?

Foto: Archiv Garáž.cz

Volkswagen by pár nápadů měl, a tak se z Cupry v příštím faceliftu stane čtyřkolka s výkonem 300 koní. Na první pohled to vzbuzuje samé otázky, třeba proč se zbavovat budgetového krále segmentu, který Seatu pomohl k lepším prodejům a udělal z aktuální generace Leonu tu nejúspěšnější? Volkswagen ale tímhle krokem vyřeší celou řadu starostí, aniž by utratil byť jediné Euro. Hlavním cílem koncernu totiž teď bude vydělávat peníze, nikoliv nabízet zákazníkům parádní hothatch za hříšně nízkou cenu. Pokud jste nad Leonem Cupra doteď ohrnovali nos, možná byste si to měli patřičně rozmyslet. Posunem do segmentu čtyřkolek totiž zcela jistě podraží, takže na něm bude koncern víc vydělávat. Zároveň zůstane bezpečně pod eRkovým Golfem, který nabídne po faceliftu 310 koní a pravděpodobně si i do budoucna bude držet odstup od španělského bratříčka.

Co se týče předokolek, tam po přesunu Cupry opět bude kralovat Golf spolu s Octavií, protože jejich nejsilnější varianty budou umět 245 koní. Volkswagen ale jistě ponechá v nabídne i GTI Clubsport s vyšším výkonem, aby bylo v obou segmentech jasné, že Volkswagen je šéfem koncernu. Nordschleife teď ostatně také kraluje on a pro Němce je důležité, aby byl na první příčce vůz nesoucí domácí barvy.

Foto: Archiv Garáž.cz

A Cupra jako čtyřkolka? Nemusíme se bát, že by přišla o charakter, zvlášť když pokud bude mít po vzoru aktuálního eRka vypínatelné ESP. To je potom i se čtyřkolkou docela zábava. Pokud ale chcete levný, uživatelsky přívětivý a zatraceně rychlý hothatch nebo kombi, radši začněte shánět peníze, abyste si ještě mohli pořídit předokolkovou Cupru 290.

Reklama

Načítám