Hlavní obsah

S Hellcatem jezděte rychle, ale bourejte pomalu

Foto: Archiv Garáž.cz
25. 5. 2016

Nedávné crashtesty amerických muscle carů bohužel dokazují, že se jedná spíše o křehké svaly. Není to vyložená katastrofa, ale jde přeci jenom o sporťáky, ve kterých člověk riskuje častěji...

Článek

Jistě, že marketingový diktát velí, že nejbezpečněji by se měly tvářit rodinné vozy - často v nich přeci přepravujeme naše děti, to vůbec nejcennější co máme. Ve sportovních vozech ale obecně jezdíme víc na hraně, protože nám to dovolují, a častěji si vychutnáváme vyšší rychlost. Neměly by tedy být sporťáky minimálně stejně bezpečné jako velké rodinné koráby? Americké nárazové testy se na tuhle otázku pokouší odpovědět souhrnným srovnáním aktuálních amerických svalů - Fordu Mustang, Chevroletu Camaro a Dodge Challenger. Ve všech případech jde o dvoudveřová kupé se silnými motory a elegantními křivkami. Jak dopadla při setkání s neústupnou zdí?

Není to žádná tragédie, jak by se možná z videa mohlo zdát. Fordu Mustang uteklo maximální hodnocení jen o chlup, když se při srážce s malým překryvem (to když protijedoucí vůz trefíte jenom kusem auta a nikoliv napřímo - tj. jedná se o simulaci nejčastějšího typu vážné bouračky) trochu víc pokroutila střecha a sloupek se ohnul směrem do kabiny. Camaro tenhle typ srážky zvládlo lépe, ale v jiných mělo také problém s pevností střechy a vůz navíc nenabízí žádný systém varování před hrozící srážkou nebo nouzové brždění. A to jsou hvězdičky dolů.

O poznání hůře ovšem dopadl Dodge. Není to velké překvapení, protože Mustang i Camaro jsou momentálně na trhu s novými generacemi, kdežto Charger a Challenger jsou v podstatě deset let stará auta s nepatrným faceliftem. To se odráží nejen na horších jízdních vlastnostech, ale bohužel i na výsledku nárazových testů. Během zmíněné srážky s malým překryvem se kolo vklínilo do prostoru kabiny a uvěznilo kotník testované figuríny. Au au... když člověk vezme v potaz, že právě pod kapotou tohohle auta se může nacházet až 717 koní, dojde mu, že nová generace od Dodge měla přijít právě s uvedením Hellcatů na trh. Vždyť v tomhle autě není vůbec problém jet násobkem rychlostního limitu. Jenže trefit něco v takovém kalupu se rovná rozsudku smrti - a to nejen v deset let starém autě, které už trochu pokulhává za bezpečnostními standardy. Jeho majitelům proto přejeme rozvahu a lehkou nohu na plynovém pedálu. 

Reklama

Sdílejte článek