Hlavní obsah

Příliš hlučný Nissan GT-R byl vykázán z Nürburgringu

Foto: YouTube

Zajímavá jízda na Nürburgringu neskončila příliš slavně

23. 10. 2018

Mnoho lidí si myslí, že na závodní okruh můžou vyrazit prakticky s jakýmkoliv autem. Jenomže i místa, kde sice neplatí pravidla silničního provozu, mají svá vlastní pravidla a limity, které je potřeba dodržovat. Pokud se tak nestane, může být dotyčný provinilec vykázán z trati.

Článek

Možná i vy patříte mezi ty, kteří si myslí, že zvukový projev auta je něco, za co vás nemohou na okruhu nijak potrestat. Ale mýlili byste se. Většina světových okruhů má kromě rychlostních limitů také ty hlukové. Je to proto, že často kolem trati žijí lidé, kteří by mohli nadměrným hlukem trpět. U nás mají takové omezení nastaveno jak na okruhu v Brně, kde jde o maximální povolení hluku 107 dB, tak například na okruhu v Mostě, kde je to pouze 50 dB. V tomto případě ale zástupci mosteckého okruhu vedou dlouhá jednání, která mají za cíl zvýšit maximální možnou hlukovou zátěž. Problémem zde je ovšem fakt, že ve velké blízkosti trati je několik rodinných domů.

Hluková omezení mají i na snad nejslavnějším evropském okruhu, na Nürburgringu. Tedy, on to není tak úplně okruh, ale prakticky zpoplatněná silnice pro motorová vozidla. Ovšem, pokud se zrovna nejedou profesionální závody. Ačkoliv tedy při turistických jízdách nejde o čistokrevný závodní okruh, neplatí zde běžná pravidla silničního okruhu. Ovšem pravidla, která se týkají hluku, zde platí a jsou pečlivě hlídána.

Na Nürburgringu platí maximální hluková zátěž 95 dB. Ta je kontrolována jak na samotné trati přímo komisaři nebo elektronickými pomocníky, kteří jsou rozmístěni na několika místech podél trati, ale třeba i na přilehlých parkovištích. Traťoví komisaři jsou striktní, a pokud objeví auto, které tyto limity přesahuje, je bez milosti vykázáno z okruhu. V případě měření na parkovišti na okruh takové auto není vpuštěno. A je problém řidiče, že už si koupil lístek na jízdu za v přepočtu několik set korun. Nikdo mu je samozřejmě nevrátí.

To je případ i majitele a řidiče Nissanu GT-R, který se před nedávnem na Nürburgring vydal. Dle informací na YouTube pod videem, které máte výše, nebyl Nissan kontrolován na parkovišti, ale hned první komisař na trati poznal, že tohle auto rozhodně hlukové limity nesplňuje. Vzhledem k hluku, který se z něho linul, byl z trati vykázán, protože přístroje na měření zjistily, že auto produkuje neskutečných 134 decibelů, což je hodnota podobná Boeingu 747 při startování. Je tedy logické, že se komisařům tento Nissan moc nelíbil. I když jízdu jel opravdu pěknou!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama