Hlavní obsah

Podívali jsme se na stylový Volkswagen T-Cross

Foto: archiv autora

Volkswagen T-Cross

27. 11. 2018

Popularita SUV je neoddiskutovatelná a automobilky to moc dobře vědí. Zákazníci ne vždycky potřebují nutně velké SUV, ale vyšší sezení za volantem chtějí. I proto nejedna automobilka rozšiřuje své modelové portfólio. Třeba jako Volkswagen. Ten v nabídce nemá jenom vlajkovou loď v podobě modelu Touareg, ale také Tiguan, Tiguan Allspace, T-Roc a brzy také zamíří na český trh nejmenší – Wolkswagen T-Cross, na který jsme se mohli krátce podívat přímo ve Wolfsburgu.

Článek

Začnu hned barvou. Na fotkách možná nevypadá tak dobře, ale na vlastní oči ano. Nejsem sice ten, který by si Volkswagen T-Cross v daném laku objednal, ale nemohu popřít, že je zajímavý. Vystavený kus byl v paketu R-Line. Standardně bude T-Cross stát na 16 palcových kolech, ale sáhnout můžete i po osmnáctkách. Při pohledu na příď se mi hned vybavil starší sourozenec T-Roc. A to především díky předním mlhovkám. Designéři si nekomplikovali život a vlastně jenom zmenšili masku větších sourozenců, mírně ji pozměnili a využili ji na novém modelu. Tím neříkám, že je to špatně. Ostatně Volkswagen se ve většině případů drží konzervativnosti, ale evidentně to nese své plody. T-Cross bude v základu vybaven LED světlomety pro denní svícení a halogenovými světlomety. Od výbavy style však najdete LED technologii i v hlavních světlometech.

Když se podíváme na záď auta, nelze si nevšimnout dalšího trendu. Oba zadní světlomety jsou spojeny červenou linkou, obdobou takové, jakou lze vidět třeba u Audi A8 nebo Porsche Panamera. Zvláštností je, že nápis T-Cross není umístěný nad poznávací značkou, ale pod ní. Otevřete-li víko zavazadelníku, objeví se před vámi prostor o objemu 385 litrů. Nějaký ten nákup či zavazadlo se sem tedy vejde. A pokud by vám to nestačilo, dá se druhá řada sedadel posunout více dopředu a zavazadelník tím ještě naroste. T-Cross to bude hrát hlavně na styl ve městě a v jeho okolí. V konfigurátoru najdeme 12 barev a několik kol s různým designem.

Palubní deska je jednoduchá, přístrojový štít nabízí i displej, který si můžete nastavit podle svých osobních potřeb a představ. Nový je multifunkční volant i volič převodovky, jenž má podsvícené jednotlivé režimy. Středový osmipalcový displej je integrovaný do palubní desky a pod ním se nachází pár hardwarových tlačítek pro ovládání parkovacích senzorů či klimatizačních podmínek v kabině. V nabídce bude i bezdrátové nabíjení pro chytrý telefon.

T-Cross přijde na trh v dubnu příštího roku. Vybírat můžete ze čtyř motorizací. V nabídce bude zážehový litrový tříválec s filtrem pevných částic, a sice s výkonem 95, popřípadě 115 koní. Dále se počítá s čtyřválcovou naftovou šestnáctistovkou s výkonem 95 koní a vrchol představuje čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 150 koní. Už v sériové nabídce je například systém Front Assist pro detekci překážek vpředu včetně rozpoznávání chodců a funkce nouzového brzdění. Dále nechybí asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent pro rozjezd do kopce nebo hlídání mrtvého úhlu. Česká cena prozatím nebyla stanovena, ale předpokládá se, že by mohla startovat pod hranicí 400 tisíc korun.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama