Hlavní obsah

Plážová Celica se do výroby dostat měla!

Foto: Archiv redakce
19. 4. 2018

Plážové verze různých aut máme rádi, většinou si ale konstruktéři pro jejich stavbu vyberou terénní auta nebo alespoň běžné hatchbacky. Toyota ale svůj plážový koncept postavila na základech sportovního kupé

Článek

Toyota přivezla na tokijský autosalon v roce 1999 velmi netradiční koncept. Šlo o plážovou verzi populárního kupé Celica, která dostala název Cruising Deck. Jako základ použila Toyota sedmou generaci sportovního kupé s dvouvačkovou osmnáctistovkou a výkonem 187 koní. Tento výkon šel přes šestistupňový manuál na přední kola. Já vím, zadokolka by byla lepší, ale Celica už tehdy měla poháněná přední kola, nedalo se nic dělat.

Foto: Archiv redakce

Zadní sedadla byla inspirována výklopnými z dvacátých let, mezi nimi a přední řadou je navíc okno. Nebylo ovšem napevno, ale bylo možné jej stáhnout. A také tady bylo velké křídlo, protože prostě bylo cool. A plážová auta přece musí být cool. Ostatně i CEO automobilky jek Katsuhiro Nakagawa označil jako cool, sportovní a s korbou plnou zábavy. Navíc k němu designéři navrhli  speciální přívěs pro vodní skůtr. Škoda, že šlo od počátku jen o koncept. Své zákazníky by si jistě našel, alespoň pár určitě.

Foto: Archiv redakce
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama