Hlavní obsah

Pět zajímavých přestaveb oblíbené Mazdy MX-5

Foto: Tribute Automotive

Mazda MX-5 jako Ferrari

Říká se, že Mazda MX-5 je odpovědí na všechno. Díky dobrým jízdním vlastnostem a příznivé pořizovací ceně se tento vůz navíc často stává „obětí“ větších, či menších úprav. Podívejte se na pět opravdu zajímavých konverzí.

Článek

Mám tohle auto rád, ale nikdy jsem si ho nekoupil. Ceny jsou přitom velmi příznivé, servis v podstatě bezproblémový a náhradní díly dostupné. Možná mi ale vadí, že jich jezdí tolik. A tak jsem měl dobrý nápad, jako tisíce dalších, že by bylo fajn si MX-5 trochu upravit. Hodit ji trošku do retro stylu, nebo možná nějaký zajímavý bodykit…

No a v rámci hledání jsem našel celou hromadu totálních přestaveb, přičemž několik z nich vypadalo velmi vydařeně. Jejich výrobci je navíc nabízejí jako kit, takže (čistě teoreticky) by to nemuselo nutně znamenat, že si stejně nakonec budete muset všechno vyrábět sami.

Miata Cobra S2

Foto: S2 Racing

Čumák je jasný, ale zbytek auta respektuje původního dárce

Roadster jako roadster, řekla si za ty roky spousta lidí. Vznikly tak panelové díly Cobry, které se napasovaly na šasi MX-5. A víte co? Nefungovalo to! Cobra má totiž úplně jiné proporce než malý japonský roadster, podvozek zkrátka není dostatečně široký a dlouhý.

Takže o to sympatičtější by vám mohla být tato přestavba, která se nesnaží vypadat jako Cobra, ale spíše jí vzdává hold, ale přitom citlivě respektuje tvary běžné emikspětky.

MX250C

Foto: Tribute Automotive

MX-5 i 250 GTO mají naštěstí podobné rozměry

Líbí se vám Ferrari 250 GTO, ale nemáte dost peněz na originál? Pokud se smíříte s tím, že budete mít pod kapotou jen čtyři válce, pak by se vám mohl zamlouvat tento povedený kit, který je určený na přestavbu první a druhé generace Mazdy MX-5.

Tato přestavba patří k těm nejznámějším a taky nejzdařilejším. Dost možná i proto, že MX-5 a originální 250 GT mají dost podobné rozměry a proporce.

DBR1-Miata

Foto: MEV

Na internetu najdete spoustu fotek i návod na přestavbu

Další povedená konverze ikony ze šedesátých let, tentokrát na Aston Martin. I tady je základem MX-5 první a druhé generace, výrobce pak nabízí kit hned v několika úrovních zhotovení, takže se můžete sami rozhodnout, jestli utratíte víc peněz a budete mít jistotu, nebo se rozhodnete šetřit a následně improvizovat.

SPR1 Widow 

Foto: Widow Sports Car

Napadlo by vás, že jako základ posloužila MX-5?

Zatímco předchozí tři konverze jsou poněkud diskutabilní pro všechny milovníky klasických aut, nyní si ukážeme, že MX-5 může vypadat sportovně a moderně.

Je tady sice cítit inspirace vozy TVR, ale rozhodně nemůže být řeč o kopii. MX-5 se změní k nepoznání, ale protože velmi dobře jezdí a se sportovním výfukem umí být i pěkně zvučná, mohla by zrovna tohle být ta nejlepší cesta k hodně zajímavému vozu, který na silnici hned tak nepotkáte.

Catfish

Foto: Baur Limited

Žádné čelní okno, žádné dveře, ale o to větší torzní tuhost

Další extrémně zajímavá přestavba, která jen zdůrazňuje přednosti Mazdy MX-5, a to jak na straně jízdních zážitků, tak vzhledu. Největší zajímavostí je samotná konstrukce, kdy se nejedná jen o laminátový bodykit, ale prostorový rám, který se přišroubuje k pomocným rámům Mazdy MX-5 a teprve na něj se šroubují panely karoserie.

Catfish má větší tuhost než původní MX-5, zároveň však drží její muší váhu. A pozor, jde o konverzi na modely první až třetí generace!

Netuším, jak by podobné přestavby u nás získaly technickou, ale uznejte sami, že některé z nich vypadají opravdu velmi dobře! 

Reklama

Načítám