Hlavní obsah

Odpověď na otázku, zda je Chris Bangle génius nebo blázen

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Koncept městského vozítka REDS chce Bangle nabídnout čínským automobilkám. V nás ale tahle motorizovaný obývák s pochybným designem vzbuzuje spíš čirou hrůzu. A rozhodně ne proto, že nám chce sebrat volant a úhledně ho zmačkat do útrob palubní desky.

Článek

Banglovi dodnes nemůže spousta bláznů do aut přijít na jméno. Jeho působení u BMW nám nadělilo jedny z nejtučnějších a zároveň neojošklivějších bavoráků, v čele s obludnou sedmičkou (E65) a Banglovy poněkud kontroverzní názory na design jeho další směřování mu rozhodně na popularitě nepřidaly. V roce 2009 BMW opustil a automobilka se vrátila zpět k ostřejším hranám. O kontroverzním designérovi nebylo pár let slyšet, a když se loni přihlásil s komentářem o stavu soudobého designu, většina lidí mu přizvukovala, jako by zapomněli, čeho je schopen s tužkou a rýsovacím prknem. Teď se ale Bangle znovu připomíná. A věru to není hezký pohled.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jeho koncept městského vozítka jménem REDS vzniknul ve spolupráci s jeho alma mater v americké Pasadeně. Jde o modulární krabic... pardon vůz s designem, za který byste pochválili čtyřletého synka. Z rukou zkušeného designera působí tahle změť tvarů a barev jako vyložený trolling, tím spíš, že se jmenuje REDS a Bangle ho nabízí čínským automobilkám (reds je v angličtině mj. přezdívka pro komunisty). Ale řekněme, že obojí je zcela neúmyslné a věnujme se autu jak takovému.

Foto: Archiv Garáž.cz

Bangle cílil na maximální prostor uvnitř, takže je auto stejně vysoké jako dlouhé, má pět míst na sezení, otočnou sedačku řidiče a řadu prvků odkazujících na pokročilou autonomiii - volant se dá schovat do palubní desky, sedmnáctipalcový dotekový displej lze složit na třetinu jeho velikosti, aby nepřekážel při jízdě, pokud zrovna nechcete koukat na nový díl Hry o trůny, ale radši se budete věnovat řízení. Nečekejte ale adrenalin - maximální rychlost je pouhých 120 km/h, protože je vše optimalizováno na dojezd, ten činí cca 300 kilometrů.

Foto: Archiv Garáž.cz

Bangle tvrdí, že REDS je vozem budoucnosti a dokonce se prý obejde bez klimatizace, protože je dokonale stíněný a většinu paprsků pohltí solární panely na střeše. Rádi bychom vzali REDS do Údolí smrti... ne kvůli testu "klimatizace", prostě bychom ho tam vzali a nechali ho tam umřít. A zpátky bychom jeli Uberem. Ideálně s někým, kdo řídí BMW. Nějaké hezké BMW...

Reklama

Načítám