Hlavní obsah

Ženeva 2019: Nový Renault Clio zatím odhalil jen interiér. Ale je krásný!

Foto: Renault

Tohle vůbec nevypadá jako kokpit malého městského auta!

28. 1. 2019

Renault se rozhodl, že nám jednu ze svých letošních nejdůležitějších novinek bude odhalovat po částech – dnes tu mám interiér, v dalších dnech se dočkáme exteriéru a techniky. Začít s kabinou je od Renaultu chytrý krok, protože právě interiér Clia je jednou z jeho nejzajímavějších a nejpokrokovějších částí.

Článek

Stačí jediný pohled do kabiny nového Clia a pochopíte, jak moc se automobily posunuly – už ani malá městská auta nejsou jen čtyři kola, úsporný motor, sedadla a střecha, aby na vás nepršelo po cestě na nákup. Dnes můžou mít luxusně působící interiér se špičkovým vybavením a nejmodernější technikou.

Představení Smart Cockpitu nového Clia

V centru zájmu je pochopitelně nový infotainment Easy Link s obrovským 9,3palcovým dotykovým displejem mírně natočeným k řidiči. Integrace do palubní desky skončila částí přesahující nad její úroveň, ale jinak to prostě nejde, abyste měli všechny informace před očima a nemuseli lovit digitální tlačítka někde u kolen. Na oplátku zůstal v Cliu zachován klasický panel piánových přepínačů (mezi nimi je mimochodem také volič jízdních režimů) a otočných ovladačů klimatizace vycházející z Dusteru 2, který se nedávno objevil také ve faceliftovaném Kadjaru.

Foto: Renault

Laciná kabina byla největší slabinou minulé generace Clia. Renault se k tomu tentokrát postavil skutečně čelem

Infotainment doplňuje digitální štít palubních přístrojů, který bude nabízen se 7- nebo 10palcovým displejem, přičemž oba by měly mít velmi přizpůsobitelné zobrazení a ten větší bude navíc umět prezentovat i pokyny navigace. Kombinací 9,3“ infotainmentu a 10“ přístrojovky je tak Clio na špičce (nejen) ve svém segmentu.

Digitální přístrojový panel nového Clia nabízí řadu zobrazení

Renault hodně zapracoval na materiálové kvalitě a designu palubní desky. Ta je v horní části měkčená a střední část si může zákazník přizpůsobit svému vkusu pomocí různých paketů vytvářejících atmosféru v celém interiéru (k dispozici bude osm různých schémat). Středová konzola je poněkud vyvýšená pro lepší ergonomii řazení (za řadičkou je skrytý odkládací prostor s 12V zásuvkou, jedním AUX a dvěma USB konektory), elektrická parkovací brzda (s vypínatelnou funkcí Auto Hold) udělala místo mezi sedadly pro větší odkládací prostor.

Nový je také volant s podsvícenými tlačítky (na přání vyhřívaný), který konečně umí také přepínat mezi tempomatem a omezovačem rychlosti (dřív na to měl Renault speciální přepínač na středové konzole) a páčky pod volantem, startovací tlačítko se ze spodní části středové konzole přestěhovalo za volant napravo a působí také hodnotněji. Nový je také segment pro ovládání zrcátek a elektrické stahování oken (automatická funkce pro všechna okna) na panelu dveří u řidiče.

Clio také bude umět nabídnout nádherná sedadla s luxusně vypadajícím čalouněním a integrovanými opěrkami hlavy, které nápadně připomínají Volvo, ambientní osvětlení (s osmi barvami) nebo špičkové audio Bose. Interiér nového Clia tak jasně ukazuje, jak moc si Renault dal na svém novém malém bestselleru záležet. Jsme vážně zvědaví, jestli bude stejně povedený také zbytek auta…

autowebAUTOWEBaUtOwEb