Hlavní obsah

Toto by mohl být nástupce ikonického Stingeru: Kia ukázala hodně divoký koncept Vision Meta Turismo

Foto: Kia

Kia slaví 80. narozeniny, což v domovské Koreji dala najevo tak, že uspořádala výstavu, kde velebí minulé i současné pracovníky a zároveň ukazuje budoucnost firmy. A jedním takovým milníkem má být odvážná studie Vision Meta Turismo, teoretický nástupce Stingeru.

Článek

Jde o sedan s dynamickým předkem připomínajícím žraloka, kapota je krátká, čelní sklo naopak obří. Zadní část s vertikálními lampami působí zamračeně, místo zrcátek zde máme kamery.

Je vidět, že svalnaté boky, kola a profily nejsou vymodelovány nazdařbůh, ale kvůli aerodynamice. Pokud jde o střechu, tak je ta skleněná s geometrickými prvky.

Foto: Kia

Kia Vision Meta Turismo může být předobraz nástupce Stingeru.

Interiér pak vůbec zaujme, díky extrémně futuristickému pojetí, jemuž dominuje useknutý volant, až komicky malý přístrojový štít a obří trojrozměrný head-up displej s rozšířenou realitou rozkládací se přes značnou část čelního skla.

Neméně zajímavé je žluté sedadlo řidiče, vedle něhož najdete ovládací joystick a loketní opěrku. Ostatní sedadla jsou světlá a ladí s čalouněním kabiny, což umocňuje zaměření na řidiče.

Kia se označuje za mladou značku, její počátky sahají už do roku 1944, tehdy ještě pod názvem Kyungsung Precision Industry. Jméno Kia vstoupilo do podvědomí až v roce 1952 a s ním i první korejské jízdní kolo 3000-Liho.

V roce 1974 Kia vyrobila první čtyřkolové auto Brisa, nabízené jako sedan i pick-up. Potom šlo o model Pride, následovala expanze do Ameriky, finanční problémy a odkup většinového podílu skupinou Hyundai.

Foto: Kia

Kia historicky vyráběla jízdní kola.

V 90. letech se Korejci ještě učili a produkovali nepříliš zajímavé vozy. Dnes patří mezi lídry automobilových technologií a jejich vozy zaujímají přední příčky prodejnosti.

Načítám